O pomyśle zmian w organizacji pisaliśmy na naszym portalu (tutaj).
Szczegóły konkursu przedstawili dyrektor Wydziału Kultury, Justyna Makowska, oraz jej zastępca Marcin Kostaszuk. Jednym z głównych wymogów jest organizacja Dni Twierdzy Poznań w minimum pięciu fortach oraz ośmiu różnych lokalizacjach. Podczas oceny ofert szczególną uwagę będą przywiązywać do planu promocji wydarzenia, a także efektów kampanii marketingowej po jego zakończeniu.
Założenia konkursowe zostały skierowane do środowisk związanych z historią i fortyfikacjami. Pewne kontrowersje wywołał zapis zakazujący stosowania sztucznych ogni i petard, które są częstym elementem rekonstrukcji historycznych. Wydział Kultury zapowiedział jednak dalsze konsultacje w tej sprawie.
Radna Sara Szynkowska vel Sęk zwróciła uwagę na ryzyko, że wybór jednego operatora może prowadzić do podziałów wśród organizacji zaangażowanych w organizację wydarzenia. Przedstawiciele Wydziału Kultury wyjaśnili, że zmiana ta ma na celu uporządkowanie działań i wynika z dotychczasowych doświadczeń. Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz radna Małgorzata Dudzic-Biskupska podkreślili, że dotychczasowa formuła Dni Twierdzy Poznań nie spełnia już oczekiwań i nowa koncepcja może być dobrym rozwiązaniem. Pilotowy charakter nowego podejścia pozwoli na jego szczegółową ocenę po zakończeniu wydarzenia.