UAM i Uniwersytet Medyczny będą wspólnie kształcić lekarzy na nowym kierunku

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM) oraz Uniwersytet Medyczny w Poznaniu (UMP) nawiązały współpracę, która otwiera nowy rozdział w edukacji medycznej w Wielkopolsce. Oba uniwersytety połączą siły, aby wspólnie kształcić przyszłych lekarzy na nowym kierunku lekarskim, który zostanie uruchomiony w pilskiej filii UAM. Porozumienie to, podpisane 10 stycznia, ma na celu zapewnienie najwyższej jakości kształcenia, korzystając z doświadczeń i zasobów obu uczelni.

 

Podpisy pod dokumentem złożyli rektorzy obu uczelni – prof. Bogumiła Kaniewska (UAM) oraz prof. Zbigniew Krasiński (UMP). Oboje wyrazili przekonanie, że współpraca otwiera nowy, korzystny etap dla obu instytucji.

– „To więcej niż umowa – to fundament, który pozwoli na wymianę wiedzy, kadry oraz osiągnięć naukowych” – podkreślił rektor UMP, prof. Zbigniew Krasiński. Prof. Kaniewska dodała, że porozumienie wzmacnia możliwości korzystania z doświadczeń Uniwersytetu Medycznego, jego nowoczesnych klinik i bogatej bazy naukowej.

Porozumienie przewiduje wsparcie UAM w prowadzeniu studiów na kierunku lekarskim w Instytucie Nauk Medycznych w Pile. UMP udostępni swoją bazę dydaktyczną, a wykładowcy z obu uczelni będą mogli pracować w ramach dodatkowego zatrudnienia, po uzyskaniu zgody rektorów.

W ramach przygotowań, UAM podpisał umowy z blisko 20 szpitalami i innymi placówkami medycznymi, które będą miejscem praktyk oraz zajęć klinicznych dla przyszłych studentów. Ponadto, uczelnia tworzy nowoczesną infrastrukturę edukacyjną, w tym prosektorium, centrum symulacji medycznych, pracownie histologii i fizjologii, a także dobrze wyposażoną bibliotekę.

– Posiadamy już zespół ponad 150 nauczycieli akademickich, którzy będą prowadzić zajęcia. Kooperacja z UMP jest gwarancją najwyższej jakości kształcenia przyszłych lekarzy – zaznaczył prof. Tadeusz Wallas, pełnomocnik rektora UAM ds. rozwoju uczelni.

Nowy kierunek lekarski w pilskiej filii UAM otworzy swoje drzwi dla pierwszych studentów w roku akademickim 2025/2026. Inicjatywa ta ma nie tylko podnieść jakość kształcenia medycznego w regionie, ale także wzmocnić potencjał współpracy naukowej między uczelniami i zapewnić odpowiednią kadrę medyczną dla przyszłych pokoleń.