Główne zmiany obejmują uspokojenie ruchu samochodowego na ulicy Ratajczaka oraz wprowadzenie strefy zamieszkania, w której obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 20 km/h. Przebudowany odcinek zostanie wzbogacony o nowe nasadzenia drzew i niskiej zieleni, a także elementy małej architektury, takie jak ławeczki i ogródki.
Nowa trasa tramwajowa poprawi dostępność transportu publicznego, skracając czas dojazdu z Wildy i Dębca do centrum. Dzięki budowie prawoskrętu dla tramwajów z ulicy 27 Grudnia w Mielżyńskiego, wprowadzona zostanie dodatkowa oś komunikacyjna na trasie południe-północ miasta. W przyszłości linia ta połączy się z Garbarami i Naramowicami.
Projekt finansowany jest z unijnego programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Umowa na przekazanie środków została zawarta między Miastem Poznań a Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Prace obejmują m.in. kontynuację budowy rozpoczętej w 2023 roku oraz dalsze modernizacje, mające na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa ruchu w mieście.