Projekt zakłada budowę około 350-metrowego odcinka drogi rowerowej i chodnika, które powstaną po północnej stronie ulicy Berdychowo. Ścieżka dla jednośladów zostanie wykonana z asfaltu, natomiast nawierzchnia chodnika zostanie wyposażona w specjalne oznaczenia dla osób z dysfunkcjami wzroku. Nowy odcinek zostanie połączony z istniejącą infrastrukturą przy skrzyżowaniu ulic Rychlewskiego i Berdychowo. Przebudowany zostanie również zachodni wlot skrzyżowania Jana Pawła II, Baraniaka i Berdychowo, a układ sygnalizacji świetlnej zostanie dostosowany do nowej organizacji ruchu.
Jak podkreśla Marcin Gołek, wiceprezes spółki PIM, inwestycja jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie mieszkańców korzystaniem z mostów Berdychowskich i okolicznych tras.
– Poznaniacy bardzo chętnie korzystają z nowych przepraw. Teraz chcemy zapewnić im wygodne połączenie z Jeziorem Maltańskim, które jest jednym z najważniejszych miejsc rekreacyjnych w mieście – zaznacza.
Nowa trasa połączy Wartostradę z terenami wokół Malty, zwiększając dostępność tych przestrzeni dla rowerzystów, spacerowiczów i osób uprawiających sporty miejskie. To również element szerszego planu, który obejmuje m.in. planowaną przebudowę północnej ścieżki wokół jeziora – obecnie trwają prace projektowe.
Od momentu otwarcia mostów Berdychowskich pod koniec lutego, miejsce to cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Zainstalowany tam licznik rowerowy notuje średnio blisko 1,8 tysiąca przejazdów dziennie, a łączna liczba przejazdów zbliża się do 85 tysięcy. Dodatkowo okolica zyskała estetyczny charakter – pojawiły się nowe nasadzenia, w tym drzewa liściaste i pnącza wkomponowane w małą architekturę. Roślinność pojawiła się także w okolicach schroniska na Kobylepolu, gdzie posadzono nowe drzewa, aby zapewnić cień zwierzętom.
Realizacja kolejnych elementów infrastruktury pieszo-rowerowej wpisuje się w politykę miasta nastawioną na zrównoważoną mobilność i poprawę jakości życia w przestrzeni publicznej.










