Remont torów na placu Wolności

A to oznacza kolejne utrudnienia dla kierowców jeżdżących przez plac i ulicę 27 Grudnia, a także dla pasażerów miejskiej komunikacji, którzy na tym odcinku będą musieli korzystać z autobusu “za tramwaj”.

Już od rana w sobotę przez cały miesiąc tramwaje nie będą jeździły przez plac Wolności. Pasażerowie będą zmuszeni przesiąść się na tym odcinku na autobus “za tramwaj”. Linia autobusowa „za tramwaj” nr T9 będzie kursowała od przystanku AWF do ronda Kaponiera po trasie: AWF – Królowej Jadwigi – Karmelicka – Krakowska – Strzelecka – pl. Wiosny Ludów – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – pl. Wolności – 27 Grudnia – Gwarna – Święty Marcin – RONDO KAPONIERA
Powrót: RONDO KAPONIERA – Święty Marcin – Al. Marcinkowskiego –Podgórna – pl. Wiosny Ludów – Strzelecka – Garbary – AWF

Kursy na linii T9 będą wykonywane z częstotliwością co około 10 minut. Uwaga! Przystanek “Marcinkowskiego” dla linii T9 (kierunek AWF) został przesunięty. Zamiast na ul. Święty Marcin (w miejscu dawnego przystanku linii A), został usytuowany na al. Marcinkowskiego, na wysokości przystanku tramwajowego przy budowie Galerii MM.

Objazdami pojadą tramwaje zazwyczaj kursujące tą trasą: numer 2, 3, 9, 11, 13, 16 oraz nocne N21. oto ich nowe trasy obowiązujące na czas remontu:
Linia 2
DĘBIEC – … – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Matyi – Towarowa – Święty Marcin – Rondo Kaponiera – Zwierzyniecka – … – OGRODY

Linia 3
WILCZAK – … – Pułaskiego – Roosevelta – Rondo Kaponiera – Święty Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI

Linia 9
DĘBIEC – … – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Matyi – Towarowa – Rondo Kaponiera – Roosevelta – Pułaskiego – … – PIĄTKOWSKA

Linia 11
PIĄTKOWSKA – … – Roosevelta – Rondo Kaponiera – Święty Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI

Linia 13 (we wszystkie dni tygodnia będzie kursować z podwojoną częstotliwością)
STAROŁĘKA – … pl. Bernardyński – Podgórna – MARCINKOWSKIEGO

Przystanek końcowy “Marcinkowskiego” znajdzie się na al. Marcinkowskiego na wysokości Hotelu Rzymskiego. Przystanek początkowy “Marcinkowskiego” znajdzie się na al. Marcinkowskiego na wysokości budowanej Galerii MM. Tramwaj wysadzi pasażerów na przystanku końcowym, wycofa pojazdem wzdłuż al. Marcinkowskiego na przystanek początkowy, skąd zabierze pasażerów.

Linia 16
GÓRCZYN – … – Rondo Rataje – Jana Pawła II – rondo Śródka – Estkowskiego – Plac Wielkopolski – Mielżyńskiego – Fredry – … – SOBIESKIEGO

Linia N21
OS. SOBIESKIEGO – PST – Fredry – GWARNA – Święty Marcin – Rondo Kaponiera – PST – OS. SOBIESKIEGO

Żeby nieco ułatwić życie pasażerom, tramwaje numer 3 i 11 będą tam zawracały na placu Wielkopolskim.

Niewiele lepiej będą mieli kierowcy, bo choć prace będą się toczyć na torowisku, to pas drogowy też będzie zajęty. Na placu Wolności oraz ulicy 27 Grudnia wprowadzone zostaną następujące zmiany w organizacji ruchu kołowego: na placu Wolności oraz na ulicy 27 Grudnia ruch kołowy będzie odbywał się jednym pasem ruchu. Nie będzie możliwy skręt w lewo z placu Wolności (przy przystanku tramwajowym) w ulicę Ratajczaka. Kierowcom jadącym Alejami Marcinkowskiego od strony ulicy Podgórnej oraz od strony 23 Lutego Zarząd Transportu  Miejskiego zaleca przejazd północną stroną placu Wolności (przy wjeździe na parking podziemny) i dalej skręt w lewo w stronę ulicy Ratajczaka. Samochody jadące od strony ulicy 23 Lutego nie będą mogły wjechać na wprost z Alei Marcinkowskiego pod Hotel Rzymski. Dojazd do posesji oraz pod Hotel Rzymski możliwy będzie jedynie Alejami Marcinkowskiego od strony ulicy Święty Marcin lub ulicy Podgórnej

Ulica 27 Grudnia będzie miała tylko jeden pas ruchu, a więc nie będzie możliwości skrętu w lewo z ul. 27 Grudnia w ul. Ratajczaka. Aby z ul. 27 Grudnia dotrzeć do ul. Ratajczaka, trzeba będzie dojechać do Okrąglaka, skręcić w ul. Mielżyńskiego do pl. Cyryla Ratajskiego i skręcić w prawo w ul. 3 Maja, a potem na wprost w ul. Ratajczaka.

Nie będzie możliwości dojazdu z Al. Marcinkowskiego (jadąc od strony ul. 23 Lutego) pod Hotel Rzymski. Kierowcy będą mieli możliwość jedynie skrętu w prawo w ul. 27 Grudnia lub zawrócenia (pod Muzeum Narodowym). Jednak mieszkańcy okolic placu Wolności będą mieli umożliwiony dojazd do posesji.

Wygląda to wszystko dość karkołomnie, jednak poznańscy kierowcy i pasażerowie są już zaprawieni w bojach, remonty mamy bowiem w mieście od dawna. W dodatku po remoncie będziemy mieli nowoczesne, ciche torowisko, oznakowania dla osób niewidzacych wzdłuż całej drogi i nowoczesny, wyższy przystanek tramwajowy obok Arkadii. Wszystko to ma być gotowe już na Euro 2012.

Czytaj także:

Będą nowe tory na placu Wolności