Sukces biletu senioralnego – prawie 17 tys. użytkowników

Już prawie 17 tys. osób po 65 a przed 70 rokiem życia korzysta z Biletu Seniora, z czego prawie pół tysiąca to nowi klienci komunikacji miejskiej. Sukces 50-złotowego biletu obniżył finansowe skutki roczne Poznania o 600 tysięcy złotych.

Bilet Seniora, obowiązujący w Poznaniu od listopada, zrobił furorę wśród osób od 65 do 70 roku życia – za 50 zł mogą podróżować w strefie A przez 366 dni. Z 17 tys. przewidywanych użytkowników, z biletu korzysta już 16 tys. 600 poznaniaków.
– Zakładamy, że zbliżamy się do końca prognozy, zakładanej przez ZTM – komentuje wiceprezydent Maciej Wudarski. – To ciekawa prognoza i efekt, związany ze skutkami finansowymi – skutki roczne szacowaliśmy na poziomie 4 mln 600 tysięcy złotych. Nowi użytkownicy obniżają te skutki – w tej chwili szacujemy je na 4 milony.

ZTM biletem senioralnym pozyskał ponad 460 klientów – z ankiet, przeprowadzonych od 13 października do 27 listopada wynika, że 14 proc. posiadaczy biletu to nowi użytkownicy, a aż 65 proc. wszystkich nabywców zadeklarowało, że wcześniej opłacali koszt podróży za pomocą biletów papierowych. Kontrastowo, 50-złotowy, całoroczny przejazd jest o wiele bardziej funkcjonalny niż jednorazowe opłaty.
– Cieszą mnie właśnie takie dane – komentuje radna Dominika Król. – To dowodzi, że przedsięwzięcie miało sens i że trafiliśmy w zapotrzebowanie seniorów poznańskich.

Bilet Seniora jest dostępny w jednym z 11. Punktów Obsługi Klienta ZTM Poznań. Przed zakupem klienci są proszeni o okazanie ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem – przypominamy, że po 70 roku życia poznaniacy komunikacją miejską jeżdżą bezpłatnie.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google.
Polityka prywatności i obowiązujące Warunki korzystania z usługi.