IKEA odpowiada w sprawie bulwersującej reklamy na ul. 28 Czerwca 1956 roku

Reklama IKEA na poznańskiej Wildzie wzbudziła kontrowersje wśród mieszkańców, spośród których wielu wciąż pamięta tragiczne wydarzenia, jakie związane są z ul. 28 Czerwca 1956 roku i robotniczym zrywem sprzed ponad 60 lat. Po naszym artykule, firma przeprosiła i zapowiada działania związane z kampanią.

 

Wczoraj na naszym portalu pisaliśmy o reklamie lampki biurowej IKEA, która pojawiła się m.in. na ul. 28 Czerwca 1956 roku. Mieszkańców Wildy oburzyło hasło umieszczone na plakacie – „do nauki i przesłuchań”. U wielu wywołało to skojarzenia z czasami PRL i przesłuchaniami przez służby bezpieczeństwa, podczas których używano podobnych lamp. Osoby pamiętające te czasy były oburzone brakiem zrozumienia dla ich traumatycznych wspomnień. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

O komentarz poprosiliśmy IKEA. Firma wyjaśniła, że kampania prowadzona wspólnie z CANAL+ ma nawiązywać do serialu „Belfer”, a wskazana lampka biurowa może służyć zarówno do nauki, jak i do naświetlenia sprawy kryminalnej, nad którą pracuje główny bohater serialu.

IKEA przyznaje, że umieszczenie reklamy w tej konkretnej lokalizacji w Poznaniu, w miejscu nawiązującym do tragicznych wydarzeń w historii miasta, jest „nie na miejscu”, za co przeprasza mieszkańców.

„Nośniki z ulicy upamiętniającej tragiczne wydarzenia z czerwca 1956 roku w Poznaniu, zostaną oczywiście usunięte” – przekazała Małgorzata Jezierska, koordynatorka ds. Komunikacji Komercyjnej i PR Produktu

Dodała także, że umieszczenie plakatów w tym miejscu było wyłącznie efektem skali zakupu mediów.