Spółka Polenergia, odpowiedzialna za realizację tej inwestycji, zamierza w najbliższej przyszłości zainstalować ultraszybkie ładowarki w ośmiu Miejscach Obsługi Podróżnych wzdłuż trasy Świecko-Konin. W planach są także stacje ładowania w MOP Rogoziniec, Dopiewiec, Konarzewo, Targowa Górka, Chwałszyce, Skarboszewo i Lądek. Dzięki temu kierowcy korzystający z autostrady A2 będą mieli dostęp do nowoczesnych i wydajnych rozwiązań ładowania niemal na całej długości trasy.
„Rozwój sieci ładowarek EV jest wyrazem naszej dbałości zarówno o potrzeby kierowców, którzy coraz częściej wybierają podróż autem elektrycznym, jak i o środowisko.” – mówi Sebastian Joachimiak, członek Zarządu Autostrada Wielkopolska S.A.
Stacje w MOP Chociszewo to wyjątkowe rozwiązanie na skalę krajową. Dzięki zastosowaniu technologii chłodzenia cieczą, ładowarki te mogą dostarczyć do 400 kW mocy, co skraca czas ładowania do kilkunastu minut. Dodatkowo, w dwóch lokalizacjach – MOP Chociszewo i MOP Rogoziniec – będą dostępne stacje ładowania dla pojazdów ciężarowych, co jest rzadkością na polskich drogach.
Polenergia eMobility, realizująca tę inwestycję, wybrała do współpracy polską firmę Ekoenergetyka, która dostarcza nowoczesne stacje ładowania wykorzystywane już w wielu miastach Europy.
„Realizacja pierwszej w Polsce ogólnodostępnej stacji o tak wysokiej mocy przy trasie szybkiego ruchu, jest istotna dla rozwoju europejskiej infrastruktury ładowania. Symboliczne jest to, że projekt ten realizujemy przy Autostradzie Wolności, która łączy zachodnią i centralną Europę. ” – podkreśla Bartosz Kubik, współzałożyciel i prezes Ekoenergetyka-Polska S.A.
Warto również zaznaczyć, że stacje ładowania są zasilane energią pochodzącą z odnawialnych źródeł, co wpisuje się w proekologiczną politykę Polenergii.