Łejery zapraszają do szkoły przyszłości

„Mądry Polak po szkole?” pod tym pytaniem kryje się zaproszenie do udziału w inauguracji cyklu spotkań edukacyjnych na temat zmian, które mogą poprawić kondycję polskiego szkolnictwa. Wydarzenie odbędzie się 22 maja na Scenie Wspólnej Teatru Łejery i Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.

Z okazji obchodów święta Emilii Waśniowskiej, patronki Szkoły Łejery, 22 maja, od godz. 12:00 do 14.30 odbędą się spotkania dotyczące kondycji polskiej edukacji, innowacji w nauczaniu oraz przyszłości polskiego systemu edukacji.
– Tym wydarzeniem wpisujemy się w ogólnopolską debatę o systemie szkolnictwa. Pragniemy zainspirować nauczycieli, pomóc im spojrzeć na swoją pracę przez pryzmat nowych kierunków i wyzwań, które mogą uratować polską szkołę przed kryzysem – zapowiada Jerzy Hamerski, legendarny współtwórca Szkoły Łejery. Łejery powstały dzięki innowacjom. To one nadały bieg zmianom. Złamaliśmy stereotypy i robimy to do dzisiaj.       

W ramach wydarzenia przeprowadzona zostanie m.in. debata z udziałem organizatorów i prelegentów. Swój udział potwierdzili: Maria Lorek oraz Lidia Wollman, autorki nowego elementarza, Anna Sowińska, autorka  innowacyjnej strategii pracy szkoły w oparciu o „Plan Daltoński” oraz Roman Tlustoš, lider „Planu Daltońskiego” Republiki Czeskiej, a także Ewa Radanowicz, dyrektorka Zespołu Szkół Publicznych w Radowie Małym pracujący metodą Wrocławskiej Szkoły Przyszłości, pisarz oraz pedagog Marcin Przewoźniak – współautor podręczników szkolnych.

Spotkania oraz debata odbędą się w przestrzeni Sceny Wspólnej Teatru Łejery i Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu przy ul. Za Cytadelą (róg ul. Brandstaettera). Patronat merytoryczny nad tym przedsięwzięciem objęli Piotr Florek, Wojewoda Wielkopolski, Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka i Elżbieta Walkowiak, Wielkopolski Kurator Oświaty.

Prelekcje poprowadzą:
prof. dr hab. Bogusław Śliwerski „O kondycji polskiej szkoły”
Maria Lorek i Lidia Wollman “Elementarz i co dalej?”
Anna Sowińska „Od edukacji poprzez ośrodki zainteresowań do pedagogiki „Planu daltońskiego”
Roman Tlustoš „”Plan daltoński” w czeskiej szkole. Doświadczenia szkoły podstawowej Husova w Brnie”
Ewa Radanowicz “Inne drogi edukacji”
Marcin Przewoźniak „Mistrz i księga pilnie poszukiwani”