System PEKA – raport z trzeciego dnia funkcjonowania

Nie ma najmniejszych wątpliwości, że wprowadzenie systemu PEKA nie wyszło Zarządowi transportu Miejskiego tak, jak by sobie poznaniacy wymarzyli. Nie można im jednak zarzucić, że nic nie robią. Oto raport z trzeciego dnia funkcjonowania nowej taryfy i funkcjonalności karty PEKA.

Uruchomienie dodatkowych stanowisk do aktywowania kart PEKA, usunięcie usterki blokującej możliwość aktywacji transakcji wykonanych przez internet (poprzez portal: www.peka.poznan.pl) oraz rekordowa liczba przyjętych wniosków na kartę PEKA – tak najkrócej można podsumować trzeci dzień funkcjonowania systemu PEKA.

W czwartek uruchomiono stanowiska do aktywowania kart oraz przyjmowania oświadczeń do uzyskania Biletu Metropolitalnego w Punktach Obsługi Klienta na Dworcu Rataje oraz Dworcu Sobieskiego. Jutro dodatkowe stanowisko zostanie uruchomione w POK ZTM przy ulicy Matejki 59.

ZTM zaprasza do nich wszystkich właścicieli kart PEKA, którzy chcą złożyć powyższe oświadczenie lub mają jakikolwiek problem techniczny z kartą. Jak sprawdzić czy mamy aktywną kartę PEKA? Można to zrobić na dwa sposoby:
1. Jeśli chcemy doładować kartę w jednym ze 117 punktów sprzedaży biletów (tutaj jest pełna lista: http://www.peka.poznan.pl/web/portal/punkty-sprzedazy-biletow) i urządzenie nie „widzi” karty
2. Jeśli naciśnięciu na wyświetlaczu czytnika w pojeździe lub w Punkcie Obsługi Klienta przycisku „stan karty” i przyłożeniu jej do czytnika nie pojawi się żaden komunikat lub „brak karty”

Czynność aktywacji nie powinna zająć więcej czasu, niż kilka sekund.

– Można już aktywować doładowanie tPortmonetki lub bilet zakupiony w internecie poprzez portal www.peka.poznan.pl. Usterka uniemożliwiająca tę czynność została usunięta przez wykonawcę;

– Punkty Obsługi Klienta ZTM pracowały w środę (2 lipca) do „ostatniego klienta” (wszyscy, którzy do godz. 20.00 byli w punkcie zostali obsłużeni), były zamykane między godziną 22.00 a 22.15;

– W najbliższą sobotę punkty ZTM będą czynne w godzinach od 8.00 do 20.00, a w niedzielę od 10.00 do 15.00. Wyjątkiem jest tu POK ZTM Junikowo, który z powodu choroby pracownika będzie w powyższych dniach zamknięty;

– Zainteresowanie wyrobieniem karty PEKA w środę osiągnęło rekordowy poziom. ZTM obsłużył około 12 tys. klientów i przyjął 2111 wniosków o wydanie karty. To rekord w 2,5-letniej historii wydawania kart;

– Do dziś przyjęto 15,5 tys. oświadczeń do zakupu Biletu Metropolitalnego;

– Intensywne prace wykonawców: firm BULL POLSKA i R&G w zakresie usuwania usterek w pozostałej części czytników wciąż trwają, sukcesywnie zbliżając się do zakończenia. Przypominamy, że w przypadku nieprawidłowego działania czytnika uniemożliwiającego np. opłacenie przejazdu z tPortmonetki, pasażerowie proszeni są o skorzystanie z innego czytnika;

– Przypominamy, że tylko z konta tPortmonetki na karcie PEKA można opłacać przejazdy w transporcie publicznym. Ze środków wpłaconych na bankową aplikację płatniczą (ePortmonetkę) możemy korzystać w sklepach i punktach usługowych, natomiast NIE w tramwajach i autobusach. W czerwcu wpłaty na ePortmonetkę zostały podwojone;

– ZTM po raz kolejny apelujemy o cierpliwość i wyrozumiałość. Urzędnicy zapewniają, że ze swojej strony robią wszystko co możliwe, żeby przyspieszyć obsługę klientów.

– W przypadku jakichkolwiek problemów wynikających z korzystania z tPortmonetki reklamacje zgłaszać można poprzez swoje konto na portalu www.peka.poznan.pl (za pośrednictwem zakładki WNIOSKI I REKLAMACJE) lub na e-mail: ztm@ztm.poznan.pl. W reklamacji zgłaszanej na ten drugi adres lub inną drogą prosimy o podanie następujących informacji:
a) numer UID karty PEKA znajdujący się na rewersie karty (10 cyfrowy numer), b) numer linii, c) data i godzina przejazdu, d) przystanek początkowy i końcowy podróży,
e) posiadane uprawnienie do ulg, f) liczba naliczonych punktów PEKA, g) oczekiwany zwrot punktów PEKA, h) uzasadnienie reklamacji, i) wskazanie czy opłata była wnoszona za reklamującego czy za współpasażerów

UWAGA! Doładowując tPortmonetkę lub kupując bilet przez Internet, aktywacji (transferu) biletu lub doładowania tPortmonetki można dokonać 2 godziny od daty potwierdzenia operacji przez dostawcę usług elektronicznych.

UWAGA! Saldo tPortmonetki na koncie użytkownika na portalu www.peka.poznan.pl może nie uwzględniać transakcji za przejazdy z ostatnich 24 godzin. Aktualne saldo można sprawdzić w każdym kasowniku, Punkcie Obsługi Klienta oraz Punkcie Sprzedaży Biletów.