PEKA: czym się różni Punkt Obsługi Klienta ZTM od punktu sprzedaży biletów

Wielu pasażerów zdaje pytanie o różnice pomiędzy Punktami Obsługi Klienta a punktami sprzedaży biletów. Jakie sprawy można tam załatwić, jakie bilety kupić? ZTM odpowiada na to pytanie, tym bardziej, że od kilku dni w punktach sprzedaży biletów także można wgrać uprawnienie do uzyskania Biletu Metropolitalnego.

Punkty sprzedaży biletów (PSB) to placówki handlowe – najczęściej kioski i sklepy, w których można kupić lub przedłużyć bilety okresowe na sieć oraz doładować tPortmonetkę. Okresowy bilet trasowany można przedłużyć w PSB wyłącznie na taką samą trasę i ten sam okres obowiązywania, jak poprzedni bilet trasowany.

Od 5 sierpnia w PSB można także wgrać uprawnienie do kupna atrakcyjnego cenowo Biletu Metropolitalnego na imienną kartę PEKA, po wcześniejszym wysłaniu oświadczenia do Biletu Metropolitalnego przez e-mail lub pocztę i uzyskania potwierdzenia, że dane zostały wprowadzone do systemu PEKA (szczegóły na: www.peka.poznan.pl/web/portal). Punktów sprzedaży biletów jest obecnie 112 – mapę z lokalizacjami PSB można znaleźć na stronie www.peka.poznan.pl – zakładka SPRZEDAŻ i OBSŁUGA/punkty sprzedaży biletów. Część PSB jest oznaczona charakterystycznymi flagami.

Punkty Obsługi Klienta ZTM Poznań mają znacznie szerszy zakres funkcjonowania. Pasażer może w nich:
– kupić bilety papierowe i okresowe,
– doładować tPortmonetkę,
– złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA,
– odebrać imienną kartę PEKA,
– wyrobić kartę PEKA na okaziciela,
– zapisać uprawnienie do ulgi na imiennej karcie PEKA,
– zapłacić opłatę dodatkową,
– uzyskać informację o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym miasta, systemie PEKA, objazdach, promocjach biletowych,
– złożyć reklamację w formie pisemnej (za wyjątkiem punktu ZTM mieszczącego się przy ulicy Matejki 59, gdzie reklamacje można złożyć w Biurze Obsługi Klienta ZTM znajdującym się w pomieszczeniu obok POK).

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google.
Polityka prywatności i obowiązujące Warunki korzystania z usługi.