Zbliżają się remonty torowisk!

Poznańskie torowiska nie są idealne, a służby odpowiedzialne za tę część infrastruktury miejskiej zdają sobie z tego sprawę. Dlatego też co roku przeprowadzanych jest kilkanaście mniejszych lub większych remontów. Co czeka poznaniaków w tym roku?

Stan infrastruktury warunkuje nie tylko bezpieczeństwo pasażerów, ale także wpływa na jakość funkcjonowania transportu publicznego. Wykonane w odpowiednim standardzie torowisko ma bezpośrednie przełożenie na prędkość jazdy tramwajów, co się z kolei przekłada na wygodę pasażera, jego szybsze dotarcie do celu, oszczędności w taborze itp. Ma to także przełożenie na komfort życia osób mieszkających w pobliżu tras tramwajowych.

Nie wszystkie przedstawione zaplanowane prace będą się wiązały ze zmianami w funkcjonowaniu komunikacji. O szczegółach dotyczących poszczególnych prac urzędnicy będą informowali sukcesywnie na bieżąco.

Wszelkie zmiany w organizacji ruchu i układzie komunikacyjnym, które ewentualnie zostaną  wprowadzone z uwagi na remonty i modernizacje są wspólną, wzajemnie konsultowaną decyzją wielu jednostek miejskich. Celem jest taka organizacja ruchu i komunikacji zbiorowej, która z jednej strony umożliwi bezpieczne wykonanie prac remontowanych i modernizacyjnych, ale równocześnie będzie jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców.

Od 1 do 17 marca – o czym już informowaliśmy – będzie remontowany fragment ulicy Podgórnej, co wiąże się ze zmianami kursowania kilku linii tramwajowych. Również w tym terminie remont przejdzie tzw. trasa kórnicka, na odcinku od Podgórnej do mostu Św. Rocha.

Od 7 marca do 1 kwietnia remontowany będzie odcinek ulicy Dąbrowskiego, zaś w podobnym terminie (ale dłużej, bo do 9 marca) – torowisko na Towarowej. Nie spowoduje to jednak żadnych utrudnień, ponieważ po tych trasach bimby aktualnie nie kursują.

Od końca marca do początku maja na problemy muszą się nastawić mieszkańcy Piątkowa – remontowany będzie bowiem wiaduk PST nad ulicą Pułaskiego. W trakcie tych prac (ale nieco krócej bo przez 2 tygodnie) ekipy torowców pracować będą także na skrzyżowaniu ulic Pułaskiego i Libelta.

Okres od początku kwietnia do początku czerwca to czas, kiedy generalnie mieszkańcy Piątkowa będą mieli ciężko jeżeli chodzi o transport tramwajowy – wówczas bowiem remontowane będą także trasa do pętli Połabska na ulicy Murawa oraz trasa Piątkowska, od Bonina do al. Solidarności.

Mieszkańcy innych dzielnic wcale nie będą mieli łatwiej – trasa kórnicka punktowo będzie remontowana od początku maja aż do drugiej połowy lipca, most Dworcowy zaś także w maju przejdzie w ręce ekip remontowych. Przełom maja i czerwca ciężki będzie dla osób z Grunwaldu – przejazd między Ostroroga i Promienistą będzie wówczas remontowany.

Druga połowa czerwca i pierwsza lipca to czas, gdy torowcy pojawią się na Hetmańskiej, przy skrzyżowaniach z Głogowską oraz 28 Czerwca 1956 r. Lipiec generalnie będzie gorący, ponieważ w różnych terminach remonty zaczną się na rondzie Starołęka, skrzyżowaniu ulic Fredry i al. Niepodległości z Kościuszki, przy zajezdni na Głogowskiej, a także – ponownie – na trasie PST. W drugiej połowie roku ekipy remontowe wezmą się także za ulicę Gwarną, skrzyżowaniem Ratajczaka ze Świętym Marcinem, skrzyżowaniem Królowej Jadwigi i Półwiejskiej oraz Królowej Jadwigi i Strzeleckiej, a także na samym moście noszącym imię tej królowej.