Na Starym Rynku znów będzie coolturalnie!

Poznaniacy znów mogą zgłaszać swoje pomysły na przedsięwzięcia, które przyciągną odbiorców kultury do Starego Miasta. Rusza konkurs na wydarzenia, które zorganizowane będą w ramach drugiej edycji projektu Coolturalny Stary Rynek.

Coolturalny Stary Rynek to projekt, którego celem jest ożywienie tej części Poznania i zachęcenie mieszkańców oraz turystów do włączania się w różne przedsięwzięcia. Na centralnym placu miasta organizowane będą wydarzenia kulturalne zgłoszone przez samych poznaniaków.
– Poprzez wydarzenia kulturalne chcemy ściągać ludzi, którzy chcą w przyjemny i pozytywny sposób spędzać wolny czas w przestrzeni Starego Rynku – wyjaśnia Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. – Pozyskujemy różne pomysły. W zeszłym roku było ponad sześćdziesiąt przedsięwzięć organizowanych w ramach tego konkursu i wygrało pięciu beneficjentów. Liczymy, że w tym roku oddźwięk będzie taki sam.

O tym, jakie projekty będą realizowane, zadecyduje konkurs, który ruszy 6 kwietnia. Pod uwagę będą brane wszelkie pomysły na koncerty, wystawy, performance, projekty filmowe czy teatralne, widowiska, sztuki wizualne, festiwale i inicjatywy o charakterze kulturalnym.
– Wnioski Estrada Poznańska będzie przyjmować od 6 kwietnia do 13 maja, a 20 maja komisja konkursowa ogłosi wyniki – wyjaśnia Mariusz Wiśniewski. – Mamy nadzieję, że druga edycja będzie równie udana jak poprzednia. Liczymy na pomysłowość i inwencję. Oferta kierowana jest przede wszystkim do tych podmiotów, którzy w pozytywny sposób wpisują się w przestrzeń Starego Rynku.

Projekty realizowane w ramach Coolturalnego Starego Rynku mają przynieść korzyści kulturalne zarówno przedsiębiorców, jak i osobom korzystającym z centralnego placu Poznania. Organizatorem projektu jest Estrada Poznańska.
– W okresie letnim na ulicy Quadro będzie stała scena, z której będą mogli korzystać beneficjenci pomysłów i projektów. Będzie to mała scena, na której będziemy preferować drobne formy muzyczne, żeby nie było to uciążliwe dla mieszkańców – mówi Tomasz Karczewski, dyrektor Estrady Poznańskiej.

W tym roku na konkursowe projekty w ramach Coolturalnego Starego Rynku przeznaczono 120 tys. zł.