Czas zadbać o zdrowie piersi – 8 edycja kampanii Dotykam=Wygrywam

Nikt nie ma wątpliwości, że zdrowie człowieka jest najważniejsze. Dlatego tak istotna wydaje się promocja profilaktyki chorób. Właśnie taki cel stawia sobie kampania „Dotykam=Wygrywam”, która odbywa się już po raz 8, 

Kampania „Dotykam-Wygrywam” zajmuje się tematyką profilaktyki raka piersi poprzez regularne samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Choroba ta od dawna stanowi poważny problem. Rak piersi to najczęściej wykrywany nowotwór u kobiet, diagnozuje się go u około 18 tys. z nich. Niestety, ze względu na zbyt późne wykrycie choroby, ponad 5 tys. kobiet umiera. Według specjalistów najlepszym sposobem na wczesne wykrycie nowotworu jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie.

Ważny jest też odpowiednie dobrany biustonosz. Opowiadała o tym w programie Studio Browar Piątek brafitterka, Anna Rubach-Hamela, z salonu z bielizną Chabur. „Profilaktyka zaczyna się od samobadania piersi i dobrego doboru biustonosza. Chodzi o to, żeby poznać swoje piersi, wiedzieć jak to robić. Samobadanie należy wykonywać systematycznie, co miesiąc, kobiety miesiączkujące między 6 a 9 dniem cyklu. Te niemiesiączkujące i mężczyźni, bo nie należy zapominać, że rak piersi dotyka również panów, powinni wybrać sobie jeden dzień w miesiącu i zawsze w ten dzień się badać”. Okazuje się, że tylko 2% kobiet wykonuje samobadanie piersi  i robi to regularnie.

„Jako salon brafittingowy, specjalizujący się w indywidualnym doradztwie, uczymy tego na codzień. Każda kobieta w przymierzalni może bezpłatnie skorzystać z fachowej porady i nauczyć się samobadania piersi.”

Anna Rubach-Hamela

Pomóc ma w tym ogólnopolska kampania „Dotykam=Wygrywam”, która odbędzie się po raz 8. w październiku – miesiącu walki z rakiem i której wolontariuszem jest salon Chabur. Akcja wymyślona przez Izabelę Sakutova, którą w oganizacji wspiera bieliźniana marka Panache Lingerie, pomaga polskim Amazonkom. Jak każdy z mieszkańców może dołożyć swoją cegiełkę?

„Zbieramy stare biustonosze. To zachęta, by kobiety zrobiły porządki w soim życiu. By na chwilę się zatrzymały, porozmawiały o wczesnym wykrywaniu raka piersi”

Anna Rubach-Hamela

Lidia Kalita zaprojektowała ponad to limitowane koszulki, stworzono także olejki do pielęgnacji piersi, których dochód przeznaczony zostanie na Fundację Wsparcie na Starcie. Umożliwia ona młodym kobietom rozpoczęcie zdrowych nawyków, oswaja temat profilaktyki chorób piersi.  Do akcji dołączyły gwiazdy, które wzięły udział w nagraniu filmu nawołującego do wypracowania w sobie nawyku dbania o zdrowie piersi. Wśród nich są m.in. Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, a także pierwszy mężczyzna – Qczaj.

W poprzednich edycjach na rzecz walki z rakiem piersi zebranych zostało 67.000 staników. Jak będzie w tym roku?

Akcja z oddawaniem biustonoszy trwa cały październik. Należy wspomnieć, że każda kobieta która to uczyni, otrzyma bon o wartości 20 złotych na zakupy w profesjonalnych salonach brafittingowych biorących udział w kampanii. Będzie można go wykorzystać do końca listopada. Więcej informacji i listę sklepów znaleźć można na stronie www.dotykamwygrywam.pl.