Zepsuta tablica informacyjna na dworcu – naprawa zajmuje kilka dni. Wolontariusze pomagający uchodźcom mówią o skandalu

W sytuacji, gdy dworzec jest jednym z miejsc przebywania i przesiadki uchodźców, którzy często znajdują się po raz pierwszy nie tylko w Poznaniu, ale i w Polsce, wszelkiego rodzaju ułatwienia w dostępie do informacji są na wagę złota – zarówno dla nich jak i wolontariuszy, którzy im pomagają. Tymczasem na poznańskim dworcu przy jednym z peronów od kilku dni nie działa tablica z informacjami o odjazdach. Awaria zgłaszana była kilkukrotnie. O komentarz w sprawie poprosiliśmy PKP.

 

Do naszej redakcji zgłosili się wolontariusze działający na Dworcu Poznań Główny. Jak przekazali w środę, co najmniej od soboty nie działa poprawnie tablica z informacją pasażerską na pierwszym peronie. W miejscu informacji o pierwszych czterech pociągach wyświetlały się „kwadraciki” i nie można przez to niczego odczytać.

Jak wskazali, to duże utrudnienie dla regularnych pasażerów dworca, jednak przede wszystkim dla licznych uchodźców i wolontariuszy, którzy im pomagają. W mailu do naszej redakcji jeden z wolontariuszy zauważył, że to informacje kluczowe szczególnie dla osób, które mają niewiele czasu na przesiadkę w dalszą podróż.

Wolontariusze wskazali, że papierowe rozkłady nie zawsze odpowiadają na zmiany, jakie zachodzą przy wjazdach na perony, a na dodatek, wymagają więcej czasu na sprawdzenie, co zwłaszcza dla przyjezdnych jest niekomfortowe i utrudnia szybką przesiadkę. Wskazali, że zakłóca to płynność ruchu na dworcu, bo uchodźcy szukają odpowiedniego toru lub kogoś, kto im pomoże.

W wiadomościach do naszej redakcji wskazano, że problem był zgłaszany w weekend informacji kolejowej na dworcu, jednak zgłaszający usłyszeli jedynie, że został wysłany mail do firmy serwisującej, a nikt nie posiada do niego numeru telefonu. Na dodatek całość związana jest z „działaniem trzech spółek”, co dodatkowo miało wydłużać naprawę. Zdaniem wolontariuszy, takie działanie, zwłaszcza w obecnej sytuacji to „skandal”.

Zwróciliśmy się z prośbą o komentarz i przyspieszenie naprawy do PKP. Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP PLK przekazał, że serwis techniczny „został już wezwany do usunięcia usterki”. W wiadomości do nas zauważył, że nieprawidłowe działane tablicy zauważono w niedzielę i „podejmowane są działania, by możliwie jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność”.

Jednocześnie zaznaczył, że podróżni mają dostęp do rozkładu jazdy w papierowej wersji, a także że na dworcu na bieżąco wygłaszane są komunikatu głosowe. Jednocześnie zauważył, że w okolicy peronu pierwszego, w tym w przejściu podziemnym znajdują się także inne tablice, z których można czerpać bieżące informacje.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google.
Polityka prywatności i obowiązujące Warunki korzystania z usługi.