Głównym celem kampanii jest zwrócenie uwagi pracodawców na mocne strony osób neuroróżnorodnych, w tym ich kreatywność, zdolność do skupienia, specjalistyczną wiedzę oraz precyzję i pasję. Organizatorzy chcą w ten sposób przeciwdziałać dyskryminacji i uprzedzeniom, które często prowadzą do wykluczenia tych osób z rynku pracy.
“Największymi wyzwaniami, z jakimi na co dzień mierzą się osoby neuroatypowe, są dyskryminacja, stygmatyzacja i uprzedzenia, które prowadzą do ich wykluczenia z rynku pracy oraz chronicznych problemów z zatrudnieniem,” mówi Marta Komorska, specjalistka ds. promocji w Urzędzie Miasta Poznania i pomysłodawczyni kampanii. – “Naszymi działaniami chcemy zwiększać świadomość społeczną i zaznaczać wagę włączającego środowiska pracy. Włączenie jest decyzją firm odpowiedzialnych społecznie, które w neuroróżnorodności widzą siłę, a nie utrudnienie.”
Kampania, której autorem koncepcji kreatywnej jest poznańska agencja Lucky You, była widoczna w różnych częściach miasta. Plakaty promujące inicjatywę pojawiły się na przystankach autobusowych i tramwajowych, a także w kinach Muza i Pałacowym. Spoty reklamowe przedstawiające ambasadorów akcji były wyświetlane podczas wydarzeń organizowanych przez miasto, podkreślając, że neuroróżnorodność może być atutem w codziennej pracy.
Kampania była również obecna w mediach społecznościowych, osiągając łącznie ponad 1,5 miliona wyświetleń na Facebooku, LinkedInie i Instagramie. Na stronie internetowej zmianaperspektywy.org można znaleźć szczegółowe informacje na temat neuroróżnorodności, statystyki dotyczące zatrudnienia osób atypowych w Polsce oraz rekomendacje i formy wsparcia dla pracodawców.
W ramach działań zorganizowano także konferencję “Neuroróżnorodność w pracy” we współpracy z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu. Dwudniowe wydarzenie skierowane do przedstawicieli firm i środowiska akademickiego obejmowało warsztaty dla liderów i managerów zespołów atypowych.
Employer Branding Excellence Awards, organizowany przez HRM Institute, odbył się już po raz 13. Konkurs ma na celu wyróżnienie najlepszych inicjatyw employer brandingowych w Polsce i promowanie dobrych praktyk w zakresie zarządzania talentami i włączania osób neuroatypowych do zespołów pracowniczych.