Remonty torowisk na moście Dworcowym i Rondo Starołęka zakończone przed czasem. Tramwaje powracają na swoje trasy

Poznańskie władze mają powód do dumy i radości – dwa kluczowe remonty torowisk, które miały zakończyć się we wrześniu, zostaną sfinalizowane już 19 sierpnia, dwa tygodnie przed planowanym terminem. Dzięki temu pasażerowie komunikacji miejskiej oraz kierowcy odetchną z ulgą, a tramwaje wrócą na swoje dotychczasowe trasy.

Remonty, które objęły torowiska na moście Dworcowym oraz południową część węzła rozjazdowego przy rondzie Starołęka, były zaplanowane na okres wakacyjny, aby zminimalizować utrudnienia w ruchu. Jak podkreśla wiceprezydent Poznania, Mariusz Wiśniewski, wybór tego terminu nie był przypadkowy: „Most Dworcowy nie był remontowany od ponad 20 lat, czyli od momentu, kiedy został zbudowany wiadukt. Zależało nam na przeprowadzeniu prac w okresie wakacyjnym, kiedy most jest najmniej obciążony, tzn. nie działają jeszcze szkoły i uczelnie.”

Zakres Prac na Moście Dworcowym

Prace na moście Dworcowym objęły kompleksową modernizację torowiska oraz infrastruktury towarzyszącej. Wbudowano nowe rozjazdy, wymieniono szyny i nawierzchnię drogową, a także zainstalowano nowoczesny system sterowania zwrotnicami. „Węzeł Most Dworcowy jest praktycznie w 100 procentach odnowiony, zrobiony według najnowszych technologii. Nowoczesne napędy zwrotnic pozwolą na rozbudowę interfejsów, co zwiększy efektywność ruchu tramwajowego na tym newralgicznym węźle” – wyjaśnia Krzysztof Dostatni, prezes zarządu MPK Poznań.

Modernizacja Przy Rondzie Starołęka

Również w rejonie ronda Starołęka prace przebiegły sprawnie i zakończyły się przed czasem. Modernizacja obejmowała wymianę południowej części węzła rozjazdowego, naprawę nawierzchni torowej i drogowej na skrzyżowaniu ul. Starołęckiej i Fortecznej, a także prace przy wjeździe i wyjeździe tramwajów z pętli Starołęcka PKM.

Powrót Tramwajów na Dotychczasowe Trasy

Dzięki szybszemu zakończeniu prac, już od 19 sierpnia pasażerowie będą mogli korzystać z pełnej siatki połączeń tramwajowych. Na swoje trasy powracają linie nr 5, 6, 10, 13, 18, 201, a także linie nr 11, 12, 17, których kursowanie zostaje przywrócone. Linie nr 1, 2, 3, 7, 8, 9, 14, 15, 16 oraz 91 będą kursować bez zmian.

Co istotne, linia autobusowa nr 153, utworzona na czas remontów, która dojeżdżała z Głuszyny bezpośrednio do pętli przy Unii Lubelskiej, nie zostanie zlikwidowana. „Na prośbę mieszkańców postanowiliśmy utrzymać tę linię, aby zapewnić dogodną przesiadkę na linie tramwajowe nr 3 i 11” – poinformował Tomasz Łapszewicz, zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu.

Wczesne zakończenie remontów to dobra wiadomość nie tylko dla użytkowników komunikacji miejskiej, ale także dla kierowców, którzy zmagali się z korkami i objazdami. Teraz miasto może cieszyć się sprawniejszą i nowocześniejszą infrastrukturą, która przyczyni się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa podróżowania po Poznaniu.