PEKA, dzień dziesiąty: biletów nie brakuje, wątpliwości są wyjaśniane

Zarząd Transportu Miejskiego prezentuje raport z dziesiątego dnia funkcjonowania systemu PEKA. Wszystko wskazuje na to, że najgorsze już za nami – do września, gdy wrócą uczniowie i studenci…

ZTM zapewnia, że wykonawca systemu w sposób ciągły prowadzi monitorowanie obciążenia systemu. Monitorowany jest czas obsługi pasażerów w Punktach Obsługi Klientów oraz zagadnień, z jakimi najczęściej pojawiają się pasażerowie. Monitoring jest także prowadzony na wybranej próbie punktów sprzedaży i nie stwierdzono braków biletów papierowych. jeśli jednak któryś z pasażerów miejskiej komunikacji zetknie się z czymś takim, proszony jest o zgłoszenie braków na numer POZnan Kontakt: 61 646 33 44 lub adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl

Pracownicy ZTM, na podstawie pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów, którym odpowiedzi udzielają członkowie Drużyny PEKA, wyjaśniają kwestie budzące najwięcej wątpliwości:

1. Sprawdzenie salda konta tPortmonetki można wykonać w każdym czytniku w pojeździe (4 000 czytników w 700 pojazdach), w każdym Punkcie Sprzedaży Biletów PSB (obecnie 116 PSB), oraz w każdym Punkcie Obsługi Klientów (11 punktów POK) na czytnikach ogólnodostępnych, zainstalowanych w tych punktach. Żeby z nich skorzystać – nie trzeba stać w kolejce. Sprawdzenie stanu konta tPortmonetki w Internecie będzie możliwe terminie późniejszym po wprowadzeniu odpowiednich modyfikacji oprogramowania przez Wykonawcę systemu PEKA.

2. Stare bilety, zakupione przed 1 lipca, można wymieniać na nowe w Punktach Obsługi Klienta ZTM. Przy wymianie konieczna jest dopłata do cen biletów w nowej taryfie.

3. W przypadku jakichkolwiek problemów wynikających z korzystania z tPortmonetki prosimy o zgłaszanie reklamacji poprzez swoje konto na portalu www.peka.poznan.pl (za pośrednictwem zakładki WNIOSKI I REKLAMACJE) lub na e-mail: kontakt@peka.poznan.pl. W reklamacji prosimy o podanie następujących informacji:
a) imię i nazwisko oraz adres b) numer UID karty PEKA znajdujący się na rewersie karty (10 cyfrowy numer),

b) numer linii,

c) data i godzina przejazdu,

d) przystanek początkowy i końcowy podróży,

e) posiadane uprawnienie do ulg,

h) uzasadnienie reklamacji,

i) wskazanie czy opłata była wnoszona za reklamującego czy również za współpasażerów.

4. Reklamacje składane przez pasażerów będą rozpatrywane w terminie 30 dni roboczych od momentu przyjęcia zgłoszenia.
5. Podkreślamy, że karta PEKA umożliwia jednoczesne zapisanie na niej biletu okresowego na sieć lub na trasę oraz doładowanie konta tPortmonetki służącej do opłacania przejazdów jednorazowych, czyli może się tak zdarzyć, że kupując bilet trasowany można odrębnie korzystać z tPortmonetki opłacając przejazdy poza moją regularną trasą lub płacąc za osobę towarzyszącą.
6. W przypadku opłacania przejazdów jednorazowych nie jest istotny czas, jaki spędzimy w pojeździe, dlatego możemy kartę przyłożyć na wejściu w momencie wsiadania do pojazdu, nawet jeśli stoi on jeszcze na przystanku i czeka na godzinę odjazdu. Wykorzystując konto tPortmonetki opłacamy przejazd za liczbę przejechanych przystanków, a nie czas.
7. Przypominamy, że na karcie PEKA funkcjonują dwie portmonetki:
– tPortmonetka za pomocą, której można opłacać przejazdy jednorazowe w transporcie publicznym, możemy ją doładować w Punktach Obsługi Klienta ZTM, Punktach Sprzedaży Biletów oraz przez internet – ePortmonetka, czyli bankowa aplikacja płatnicza z której możemy korzystać w sklepach i punktach usługowych po uprzednim zasileniu konta na zasadzie karty prepaid.
8. Kartę PEKA można doładować również w jednym z Punktów Sprzedaży Biletów, których    dokładna lista znajduje się na stronie internetowej: http://www.peka.poznan.pl/web/portal/punkty-sprzedazy-biletow.