Nowy Ford Ranger zdobywa teren

Jak jeździ się nowym Fordem Ranger w trudnym terenie? Znakomicie – tak przynajmniej twierdzą uczestnicy prezentacji nowego modelu tego samochodu.

Sprawdzian dla Forda Rangera zorganizowano na torze motocrossowym w Szczecinie przez Ford Bemo Motors w ramach akcji „Ranger Tour”, a jego uczestnicy mieli do pokonania klika różnych tras.

– Pierwszy test to typowa próba Stewarda, czyli pokonanie na czas toru z piłką umiejscowioną na tacy, która znajdowała się na masce – mówi Marcin Hrymajło, specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych w Ford Bemo Motors w Szczecinie. – Jeżeli kierowca pokonywał trasę zbyt gwałtownie, piłka wypadała, a on tracił cenne sekundy na ponowne jej umieszczenie na tacy. To zadanie miało pokazać, jaki zakres manewrowania ma nowy Ranger, jak działa system PSP i inne systemy wspomagające kierowcę, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni.

Za drugim razem sprawdzano umiejętności manewrowania samochodem, w tym jazdy po łuku i cofania. Tym razem kierowcy sprawdzali się w innym pojeździe z napędem 4×4 – Fordzie Kuga.

Dwa kolejne zadania odbywały się już na torze off-roadowym. Najpierw zorganizowano przejazd po pętli, która ma bardzo dużo wzniesień, w tym o nachyleniu nawet do 45 stopni, i bardzo wyboistych tras. Dodatkowo punktowana była spostrzegawczość – zawodnicy musieli zauważyć litery umieszczone na trasie i ułożyć z nich hasło. Z kolei na drugiej pętli kierowca miał zawiązane oczy i musiał przebyć cały odcinek według wskazówek pilota.

– W ten sposób chcieliśmy pokazać naszym gościom, jaki kąt wejścia, zejścia i przechył może mieć Ford Ranger oraz jak manewruje się tym pickupem przy włączonym napędzie 4×4 – mówi Marcin Hrymajło. – Przydatny okazał się zwłaszcza układ HDC, który ułatwia bezpiecznie pokonywanie wzniesień i zakrętów. Można się było również przekonać, czy nierówności terenu przenoszą się na drgania w kabinie. Zarówno nasi goście, jak i ja byliśmy pod wielkim wrażeniem właściwości Rangera.

Kierowcy jeździli Fordem Ranger z ekonomicznym silnikiem Duratorqe 2,2 l (150 KM) wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów.  Jako jedyny pickup na naszym rynku Ford Ranger uzyskał 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa EuroNCAP. Jest to idealny samochód dla osób lubiących aktywnie spędzać wolny czas oraz dla służb poruszających się zarówno po asfaltach, jak i w trudnym terenie. To także bardzo kusząca propozycja dla firm, ponieważ Ranger posiada homologację ciężarową, więc można od niego odliczyć pełen VAT.