Układ dróg wokół centrum Metropolis przy Hetmańskiej – jest już projekt!

Zarząd Dróg Miejskich przedstawił projekt koncepcyjny przebudowy dróg publicznych wokół planowanego CH Metropolis przy ul. Hetmańskiej w Poznaniu. Wszyscy chętni do 25 czerwca mogą składać swoje uwagi i opinie co do rozwiązań proponowanych w projekcie.

Projekt koncepcyjny został przygotowany na zlecenie inwestora, firmy Echo Investments SA. Inwestycja zostanie przez niego także sfinansowana. Opracowanie swoim zakresem obejmuje przebudowę ulic: Hetmańskiej, Dmowskiego, Krauthofera i Góreckiej oraz budowę projektowanej ulicy Nowej Opolskiej.

Opracowanie zakłada dla:

ul. Dmowskiego, na odcinku od ulicy od Hetmańskiej do ul. Krauthofera:
• przebudowę wlotu na skrzyżowaniu z ul. Hetmańską, w tym budowę dodatkowego pasa ruchu do skrętu w prawo,
• przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Hetmańską,
• budowę sygnalizacji świetlnej na zjazdach publicznych,
• budowę przystanków autobusowych w zatokach przy jezdni po obu stronach ulicy,
• budowę chodników i ścieżek rowerowych po obu stronach ulicy,
• ułożenie warstwy ścieralnej na całej szerokości i długości ulicy,
• ułożenie warstwy ścieralnej na całej powierzchni skrzyżowania z ul. J. Krauthofera,

ul. Krauthofera, na odcinku od ul.Hetmańskiej do ul.Góreckiej:
• budowę na skrzyżowaniu z ul. R. Dmowskiego, na wlocie wschodnim, dodatkowego pasa ruchu dla skrętu w prawo,
• przebudowę skrzyżowania ul. J. Krauthofera z ul. Górecką,
• budowę dwóch zjazdów publicznych po północnej stronie ulicy,
• rozbudowę ulicy na odcinku od skrzyżowania z ul. R. Dmowskiego do wschodniego zjazdu publicznego do przekroju 1×3 (jedna jezdnia o trzech pasach ruchu),
• rozbudowę ulicy na odcinku od wschodniego zjazdu publicznego do skrzyżowania z ul. Górecką do przekroju 2×2 (dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu wraz z pasem rozdziału),
• rozbudowę ulicy na odcinku od skrzyżowania z ul. Górecką do skrzyżowania z ulicą Nową Opolską do przekroju 2×2/3 (dwie jezdnie, przy czym jezdnia północna o dwóch pasach ruchu, a jezdnia południowa o dwóch pasach ruchu wraz z pasem rozdziału)
• budowę łącznika drogowego pomiędzy ulicą Nową Opolską a ul. Górecką wraz z chodnikami po obu stronach łącznika,
• budowę chodników po obu stronach ulicy,
• przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. R. Dmowskiego,
• budowę sygnalizacji świetlnej na wschodnim zjeździe publicznym,
• budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Górecką,
• budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ulicą Nową Opolską,
• kompleksowe wzmocnienie konstrukcji całej jezdni do parametrów uwzględniających wzmożony ruch ciężkich pojazdów obsługujących centrum handlowe oraz ułożenie na całej szerokości i długości nowej nawierzchni.

ul. Hetmańskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Dmowskiego do skrzyżowania z ulicą Grójecką:
• budowę dodatkowego, trzeciego pasa ruchu na południowej jezdni ulicy,
• budowę drogi serwisowej z murami oporowymi połączonej z południową jezdnią ul. Hetmańskiej poprzez zjazdy publiczne,
• budowę sygnalizacji świetlnej na wschodnim zjeździe publicznym,
• budowę chodnika i ścieżki rowerowej po południowej stronie ul. Hetmańskiej,
• przebudowę wschodniego wlotu ul. Hetmańskiej na skrzyżowaniu z ulicą Nową Opolską, w celu wyznaczenia dwóch pasów ruchu dla skrętu w lewo w ulicę Nową Opolską,
• przebudowę polegającą na wydłużeniu istniejącego pasa do lewoskrętu.

projektowanej ulicy Nowej Opolskiej, na odcinku od ul. Krauthofera do ul. Hetmańskiej:
• budowę jednej jezdni o przekroju 1×3 (jedna jezdnia o trzech pasach ruchu), przy czym dwa pasy ruchu dla ruchu w kierunku południowym, a jeden w kierunku północnym
• budowę trzech pasów ruch na wlocie i na wylocie na skrzyżowaniu z ul. Hetmańską.
• przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Hetmańską,

ul. Góreckiej, na odcinku ok. 80 m na południe od ul. J. Krauthofera:
• budowę dodatkowego pasa ruchu do skrętu w prawo w ul. J. Krauthofera,
• budowę chodników po obu stronach ulicy.

W całym opracowaniu zastosowano rozwiązania sytuacyjne i wysokościowe umożliwiające pełny dostęp do infrastruktury ulicznej osobom niepełnosprawnym. Na każdym przejściu dla pieszych i przejeździe zaprojektowano obniżone krawężniki. Szacunkowy koszt inwestycji drogowej wynosi 16 550 000 zł.

Wszyscy chętni mogą zgłaszać swoje opinie do Zarządu Dróg Miejskich – okienko mailowe tradycyjnie znajduje się na stronie ZDM.