Bajki i pluszaki, czyli jak poznańscy celebryci zarabiali pieniądze dla dzieci

Katarzyna Wilk, Piotr Reiss i Małgorzata Ostrowska – wszyscy postanowili wziąć udział w nagraniu specjalnej płyty z autorskimi bajkami, by wesprzeć w ten sposób kampanię „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek”.

Organizatorem akcji jest IKEA, która organizuje ją już po raz 11. A ponieważ w tegorocznej edycji IKEA szczególnie stawia nacisk na wspólne spędzanie czasu z dziećmi i edukację najmłodszych poprzez czytanie im książek – organizatorzy postanowili zaprosić celebrytów do nagrania wyjątkowej płyty, na której znajdzie się trzydzieści autorskich bajek, których rodzice mogliby słuchać ze swoimi dziećmi.

– W Poznaniu zakończyliśmy właśnie nagrania do W jej przygotowaniu biorą udział między innymi gwiazdy z całej Polski – mówi Adam Kośny z IKEA Poznań. – W tym gronie Poznań reprezentowany będzie przez Katarzynę Wilk, Piotra Reissa i Małgorzatę Ostrowską. Zdradzić możemy jedynie, że bohaterami bajek w przypadku pani Katarzyny został Wilk, pana Piotra są Koziołki, a główną postacią w bajce pani Małgorzaty będzie pluszowa Marchewka. Wszystkie opowieści udostępnione zostaną do pobrania na stronie pluszakidlaedukacji.pl, a edycja limitowana płyt trafi do klientów IKEA, którzy przekażą maskotki na rzecz hospicjum.

W ramach akcji „1 euro to majątek”, z każdego kupionego pluszaka czy książki dla dzieci, sklep IKEA przekaże 1 euro na rzecz rozwoju edukacji najmłodszych żyjących w najbiedniejszych rejonach świata. W wyniku ubiegłorocznej edycji zebrano 9,3 miliona euro, z czego ponad 200 tysięcy euro pochodziło z Polski. Tegoroczna, jedenasta już odsłona kampanii, będzie prowadzona od 10 listopada 2013 roku do 4 stycznia 2014 roku.

Zabawki, które klienci zechcą przekazać na rzecz osieroconych dzieci, będzie można pozostawić w specjalnie do tego wyznaczonych miejscach. Warto przypomnieć, że w poprzednich latach zebrane w Poznaniu pluszaki trafiły do najmłodszych pacjentów Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera w Poznaniu oraz do podopiecznych Centrum Wspierania Rodzin „Swoboda”. W tym roku przekazane zostaną osieroconym dzieciom, których rodzice byli pacjentami Hospicjum Palium w Poznaniu.

Kampania „Pluszaki dla edukacji. 1 euro to majątek” została zainaugurowana w 2003 roku. Od tego czasu IKEA Foundation dotarła do ponad 10 milionów dzieci, przekazując 57 milionów euro na sfinansowanie 90 projektów realizowanych przez UNICEF i Save the Children w 46 krajach. Obecnie IKEA Foundation jest największym na świecie darczyńcą korporacyjnym na rzecz obu tych organizacji. Dofinansowane przez nią programy to m.in. rozwój szkolnictwa w Afryce realizowany przez UNICEF, a także projekty organizacji Save the Children w Europie Wschodniej i Azji, mające na celu wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z mniejszości etnicznych, ubogich czy niepełnosprawnych, często dyskryminowanych, a nawet padających ofiarą przemocy.