Poznań za pół ceny 2015 ruszy w pierwszy weekend maja!

To już pewne: podobnie jak w ubiegłym roku, także i w tym podczas długiego weekendu majowego, 2 i 3 maja,  odbędzie się akcja “Poznań za pół ceny”, na którą tradycyjnie zaprasza Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.

To już ósma edycja tej niezwykle popularnej akcji – warto przypomnieć, że w ubiegłym roku wzięło w niej udział 180 parterów i wykonano 80 tysięcy usług!
– W ubiegłym roku po raz pierwszy też oszacowano wpływy z akcji – mówi Jan Mazurczak, prezes PLOT. – Wyniosły 2 300 tysięcy zł. Tak wynika z raportu przygotowanego przez naukowców z Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Widoczne są także skutki długofalowe – w Poznaniu o 20 procent wzrosło obłożenie hoteli w weekendy, które przed organizacją akcji były najsłabszymi dniami, jeśli chodzi o liczbę gości. Teraz trend, że do Poznania przyjeżdża się w tygodniu i głównie w celach biznesowych, powoli się zmienia.
– Coraz więcej mamy stałych klientów wśród odwiedzających, ludzi, którzy co roku czekają na tę akcję, żeby przyjechać do Poznania – mówi Jan Mazurczak. – Ponad 30 miast poszło też za naszym przykładem i organizuje taką akcję, z czego czujemy się dumni…

A na co ciekawego będą mogli liczyć turyści w tym roku? Tradycyjnie będą atrakcyjne rabaty w lokalach i hotelach, a także bogaty i unikalny program turystyczny. Wszystkie atrakcje będą pojawiały się stopniowo na stronie akcji www.poznanzapolceny.pl, organizatorzy zapowiadają też, że będą pracowali z właścicielami lokali, by zwiększyli obsługę w czasie akcji – wielu uczestników skarżyło się, że by dostać się do kawiarni czy restauracji w ramach “Poznania za pół ceny” musieli stać w długich kolejkach. Poprawa logistyki funkcjonowania w czasie trwania akcji to jeden z tegorocznych priorytetów.

Co do dodatkowych atrakcji organizatorzy akcji nie chcieli jeszcze zdradzić szczegółów. Jak wyjaśnili, prace przy programie cały czas jeszcze trwają i na mówienie o konkretach jest jeszcze za wcześnie.

„Poznań za pół ceny” to unikalna akcja marketingowa, wykorzystującą pomysł wyprzedaży w promocji miasta. Akcja organizowana jest przez jeden weekend w roku, nieprzerwanie od 2008 r.