Dostałeś eFakturę od PGE? Uważaj – to może być wirus!

PGE, jedna ze spółek dostarczających prąd elektryczny, ostrzega przed fałszywymi eFakturami. Takie wiadomości trafiają na skrzynki mailowe osób będących klientami PGE – ale nie tylko ich.

Na skrzynki mailowe klientów w całym kraju trafiają wiadomości zatytułowane „eFaktura za energię elektryczną (numer)”. W wiadomości pojawia się informacja, że jest to eFaktura wystawiona przez PGE Polską Grupę Energetyczną. Informujemy, że PGE nie jest nadawcą tych wiadomości, a fałszywy e-mail może stanowić zagrożenie niebezpiecznym wirusem typu „trojan”.

Jak rozpoznać prawdziwą eFakturę wystawioną przez PGE Obrót?
– Nadawca: Firma Blue Media, która świadczy usługę generowania i wysyłania eFaktur dla PGE Obrót
– Adres e-mail nadawcy: pge-efaktura@bluemedia.pl
– Tytuł wiadomości: Powiadomienie o wystawieniu nowego rachunku
– Załącznik: wiadomość zawiera załącznik, którym jest standardowa faktura za energię elektryczną
– Logotypy: logo Blue Media, logo PGE eFaktura
– Treść maila zawiera: numer faktury, datę wystawiania faktury, termin płatności, indywidualny numer konta oraz tytuł płatności
– Faktura dostarczana jest na adres mailowy klienta zgodnie z okresem rozliczeniowym

PGE apeluje do wszystkich klientów, by dla bezpieczeństwa swojego sprzętu elektronicznego i znajdujących się na nim danych, nie otwierali wiadomości zatytułowanej „eFaktura za energię elektryczną (numer)”. Ale uważać muszą nie tylko oni.

Wiadomość z niebezpiecznym wirusem to tzw. spam, który trafia także do klientów innych sprzedawców energii elektrycznej, np. Enei. Warto więc zwracać uwagę na to, co się otwiera na komputerze.