Pierwszy od lat 70. remont torowiska na ul. Hetmańskiej zakończony. Tramwaje wracają na trasę

Zgodnie z harmonogramem zakończył się remont torowiska na ul. Hetmańskiej, które nie było modernizowane od lat 70. Była to najpoważniejsza z zaplanowanych na ten rok inwestycji torowo-sieciowych.

Prace rozpoczęły się w kwietniu tego roku i wielu mieszkańców zastanawiało się, dlaczego tak poważna inwestycja nie jest przeprowadzana w wakcje, gdy uczniowie i studenci nie dojeżdżają na zajęcia, a część poznaniaków wyjeżdża na urlop. 

Takie rozwiązanie zastosowano w ubiegłym roku, gdy remontowano torowisko na ul. Królowej Jadwigi. Tym razem jednak, zamknięcie trasy tramwajowej i wprowadzenie ograniczeń w ruchu w lipcu i sierpniu spowodowałoby jeszcze więcej utrudnień, niż w kwietniu, maju i czerwcu.

Na wakacje zaplanowano początek prac na Górnym Tarasie Rataj, które obejmują m.in. przebudowę Ronda Żegrze oraz przygotowanie okolicy do rozbudowy trasy w kierunku ul. Unii Lubelskiej. Dodatkowo, w lipcu prawdopodobnie rozpocznie się rozbiórka mostu Lecha.

Miasto chciało uniknąć paraliżu komunikacyjnego, który powstałby, gdyby wszystkie inwestycje rozpoczęły się równocześnie.

W ramach prowadzonych prac gruntownie przebudowano układ torowy i zmodernizowano sieć trakcyjną. Wymieniono szyny, podkłady i podłoże. Zadbano także o przystanki “Hetmańska Wiadukt” nad ul. Droga Dębińska.

Inwestycja miała na celu nie tylko poprawę bezpieczeństwa, ale także komfortu i czasu przejazdu. Nowe torowisko pozwoli rówież na zmniejszenie hałasu i drgań, co z kolei cieszy okolicznych działkowców.

Prace zakończyły się zgodnie z planem, dlatego już od poniedziałku, 2 lipca, tramwaje linii numer 1, 7 i 11 wrócą na swoje stałe trasy przez ul. Hetmańską. Zlikwidowane zostaną zastępcze autobusy “za tramwaj”, które przez kilka miesięcy woziły pasażerów na zamkniętym dla tramwajów odcinku.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google.
Polityka prywatności i obowiązujące Warunki korzystania z usługi.