Szczególny nacisk kładzono na niechronionych i narażonych na największe niebezpieczeństwo uczestników ruchu, czyli pieszych, zwłaszcza tych najmłodszych.
W 2019 roku zamontowano 99 progów, w tym także wyspowych, czyli tzw. poduszek berlińskich w miejscach, gdzie kierowcy zdecydowanie zbyt często przekraczali prędkość. Mają one na celu zmuszenie kierujących do zmniejszenia prędkości – zwłaszcza zbliżając się do przejścia dla pieszych.
Zamontowano również 1000 tablic uchylnych znanych jako tzw. “płetwy”, które można zobaczyć m.in. między programi spowalniającymi i w rejonach przejść dla pieszych. Utrudniają one kierowcom wykonywanie niebezpiecznych manewrów, w tym np. zawracania czy skręcania w niedozwolonych miejscach.
W mieście przybyło również luster drogowych, a część starych została wymieniona. Łącznie na poznańskich ulicach założono 38 nowych luster, które poprawiają zakres widzenia dla kierowców.
W ubiegłym roku przybyło także sześć kolejnych aktywnych przejść dla pieszych, które wyposażone są w dodatkowe systemy informujące kierowców nie tylko, że zbliżają się do przejścia dla pieszych, ale także że na przejściu lub przy jego krawędzi ktoś stoi. System dodatkowego oświetlenia zwiększa bezpieczeństwo osób przekraczających jezdnię.
Zadbano równiez o miejsca, gdzie kierowcy nielegalnie parkowali swoje samochody m.in. wjeżdżając na chodniki i stwarzając zagrożenie dla pieszych – w tych miejscach ZDM zamontował słupki.