Na dwadzieścia cztery fajerki, a może i więcej – MONTERIADA 2020

Czy ktoś jeszcze nie wie, co kryje się pod słowem MONTERIADA? Dla niewtajemniczonych w iście telegraficznym skrócie wyjaśniamy: pokazy na żywo montażu produktów z branży budowlanej na Targach BUDMA, ujęte w niezwykle efektowną formę W tym roku organizator MONTERIADY – Związek POiD, poszedł o krok dalej. Zaprosił do współpracy nie tylko najbardziej znane marki, które mogą […]

Czy ktoś jeszcze nie wie, co kryje się pod słowem MONTERIADA? Dla niewtajemniczonych w iście telegraficznym skrócie wyjaśniamy: pokazy na żywo montażu produktów z branży budowlanej na Targach BUDMA, ujęte w niezwykle efektowną formę W tym roku organizator MONTERIADY – Związek POiD, poszedł o krok dalej. Zaprosił do współpracy nie tylko najbardziej znane marki, które mogą poszczycić się innowacyjnymi produktami na światowym poziomie, lecz także postanowił zbudować dom, co prawda bez dachu, ale za to ze wszystkimi przekrojami poszczególnych warstw na jednej ze ścian. Ta wymagająca pod względem technicznym instalacja zostanie zrealizowana w oparciu o projekt budowalny – wykonawczy. – Od pomysłu do jego realizacji wiedzie zazwyczaj kręta droga, podczas której trzeba zmierzyć się z licznymi wyzwaniami i często wieloma trudnościami. Nad MONTERIADĄ 2020, która wraz z kampanią „DOBRY MONTAŻ” ma duże walory edukacyjne, pracuje od dawna wiele osób, dzięki temu jesteśmy w stanie przewidywać różne scenariusze rozwoju akcji. W tym roku postawiliśmy sobie bardzo wysoko poprzeczkę – przewidujemy ogrom atrakcji. Mam nadzieję, że nasza tegoroczna publiczność będzie mile zaskoczona nowościami. Na MONTERIADZIE nie ma przecież miejsca na nudę! – tłumaczy Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku POiD. 

MONTERIADA 2020 dostarczy inwestorom wiedzy niezbędnej przy prowadzeniu inwestycji w myśl zasad budownictwa nakierowanego na energooszczędność. Dlatego tak ważna jest tu współpraca trzech stowarzyszeń branżowych, instytutu badawczego i targów BUDMA, co pozwala na kompleksową realizację procesu budowy czy remontu domu według najwyższych standardów, minimalizując przy tym ewentualne straty energii (zwracamy uwagę na newralgiczne połączenie muru i izolacji ze stolarką otworową). Na pierwszym planie pozostanie jednak, niezmiennie od lat, edukacja w zakresie prawidłowego montażu.

MONTERIADZIE towarzyszy rekordowa liczba Partnerów. Wśród nich, w strefie montaży stolarki budowlanej, znalazły się takie marki, jak: AERECO WENTYLACJA – zaprezentuje nawiewniki ścienne higrosterowane EHT.LEG.230, Aluplast – przesuwne drzwi tarasowe SMART-SLIDE; FAKRO – okno drewniano-aluminiowe INNOVIEW i Markizę VMZ Solar, Glasslift – manipulator do szkła Smartlift SL 608 HL E RT; Hörmann – zewnętrzne drzwi wejściowe Hörmann Thermo65 w klasie RC2 oraz garażową bramę segmentową Hörmann LPU42 z powierzchnią Duragrain wraz z napędem z nowej serii SupraMatic 4; Klimas Wkręt-met – mocowania WHO/WHOW, LO, KPS-FAST 8 S; Lahti PRO – najnowszą kolekcję odzieży roboczej (np. jeansy o kroju „Slim Fit”); Marbet Bausystem – system CBM MARBET (Ciepła Belka Montażowa), stosowany przy montażu w strefie docieplenia; PORTA – OŚCIEŻNICĘ WEWNĄTRZLOKALOWĄ STALOWĄ; Roto Frank – okucia Roto Patio Inowa; Soudal – piany montażowe (FLEXIFOAM, Soudafoam DOORS), taśmy i masy paroizolacyjne (Soudal Window System); Stanley Black & Decker – profesjonalne narzędzia dla monterów. A w strefie budowy ścian domu na żywo: Aluplast – pokaże tym razem okno Ideal 8000 (montowane w warstwie izolacji termicznej w ramach systemu CBM Marbet Bausystem), FAKRO – okno drewniano-aluminiowe INNOVIEW; Hörmann – zewnętrzne drzwi wejściowe Hörmann Thermo65 w klasie RC2; Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu – będzie edukować, jak prawidłowo ocieplać ściany z zastosowaniem styropianu, promując stosowanie kompletnych systemów ociepleń ETICS; Selena – PIANOKLEJ DO MUROWANIA TERMOTON – TYTAN PROFESSIONAL (duobrand we współpracy firmy Selena z ZCB Owczary); ZCB Owczary – szlifowane pustaki ceramiczne TERMOton DIAMENT P+W 25. Partnerem MONTERIADY została również firma Blachy Pruszyński – stalowe pokrycia dachowe i elewacyjne w powłoce hybrydowej PURMAX

Każde z powyższych rozwiązań zostanie zaprezentowane w użyciu na stoisku o łącznej powierzchni 300 m2. Tym razem zostało podzielone ono na strefy funkcjonalne: montaży nowości produktowych z branży stolarki budowlanej, budowy domu na żywo, dobrego montera oraz biznesowej wraz z zapleczem kawiarnianym, sceną oraz specjalnie wyznaczonymi miejscami dla Partnerów MONTERIADY. Pokazom towarzyszyć będzie dodatkowo żywiołowy komentarz charyzmatycznego dziennikarza i artysty estradowego – Ireneusza Bieleninika. Nie zabraknie również Edmonta – bohatera marki „DOBRY MONTAŻ”, uosabiającego cechy profesjonalnego montera stolarki budowlanej, którego będzie można poznać osobiście, a później kontynuować tę znajomość na Facebooku (ma on bowiem swój własny profil w social media, gdzie dzieli się wiedzą i doświadczeniem).

W środę, 5 lutego 2020 roku, przewidziana jest ponadto konferencja prasowa Związku POiD oraz debata dla uczniów klas o profilu „monter stolarki budowlanej. Celem spotkania z młodzieżą będzie znalezienie sposobu na zwiększenie ilości klas, przygotowujących do wykonywania tego ciekawego i intratnego zawodu.

Dodatkowo, MONTERIADĘ w działaniach komunikacyjnych wspierają liczni Patroni medialni, tj.: bryla.pl, budnet.pl, budownictwo.co, „Budujemy Dom”, „Builder”, „Dom Idealny”, domszytynamiare.pl, „Ekspert Budowlany”, iPolska24.pl, „Kwartalnik OKNO”, „Ładny Dom”, „Materiały Budowlane”, „Monter Stolarki”, „Murator”, murator.pl, muratorplus.pl, „Nasz Głos Poznański”, obud.pl, Okna21.pl, oknonet.pl, pasywny-budynek.pl, pomyslnadom.pl, „Przegląd Budowlany”, „Świat Aluminium”, „Świat Szkła”.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym harmonogramem wydarzenia i wizyty na stoisku MONTERIADY.