Od 16 marca br., wszystkie Punkty Obsługi Klienta ZTM zostały zamknięte – Zarząd Transportu Miejskiego umożliwił kontakt i załatwianie spraw w formie zdalnej. Decyzja o braku możliwości osobistego załatwiania spraw lub kupowania biletów została podyktowana przede wszystkim troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców oraz dbałością o zapewnienie ciągłości pracy ZTM. Mimo trudnej dla nas wszystkich sytuacji oraz przy zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa i ostrożności w poniedziałek – 27 kwietnia – obsługa bezpośrednia zostanie wznowiona.
Z uwagi na wciąż obowiązujący stan epidemii oraz ograniczenia kadrowe zostaną uruchomione następujące Punkty Obsługi Klientów:
– Górczyn – dworzec autobusowy
– Ogrody – pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9)
– Rondo Kaponiera (poziom -1)
– Os. Sobieskiego – dworzec autobusowy. UWAGA! W godzinach otwarcia Punktu Obsługi Klienta będzie otwarta poczekalnia. Toalety pozostaną nieczynne.
– Dębiec – pętla tramwajowa
POK-i będą czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00 (z przerwami: I. stanowisko 14:00-14:15; II. stanowisko 14:15-14:30).
Wprowadzone zostaną również dodatkowe środki bezpieczeństwa w POK:
– noszenie maski zasłaniającej usta i nos,
– zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,
– przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,
– zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,
– dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą
Przy składaniu wniosku o kartę PEKA – z uwagi na środki ochrony – nie będą wykonywane zdjęcia do odwołania.
Jednocześnie ZTM informuje, że karty PEKA pozostające do odbioru z wciąż nieczynnych POK, mieszczących się: przy ul. Matejki 59, w budynku Dworca Zachodniego PKP, na Dworcu Rataje, na Dworcu Śródka, w CH Kupiec Poznański i na pętli tramwajowo-autobusowej na Junikowie – będzie można będzie odbierać w Punkcie Obsługi Klienta w lokalizacji Rondo Kaponiera.