ZTM Poznań ponownie otwiera Punkty Obsługi Klienta

Po sześciu tygodniach od zamknięcia, ZTM Poznań ponownie uruchomi część Punktów Obsługi Klienta. Pierwsze mają być dostępne od 27 kwietnia, czyli od poniedziałku. Jednocześnie ZTM nadal zachęca, by klienci korzystali przede wszystkim z możliwości załatwienia zdecydowanej większości spraw i usług online.

Od 16 marca br., wszystkie Punkty Obsługi Klienta ZTM zostały zamknięte – Zarząd Transportu Miejskiego umożliwił kontakt i załatwianie spraw w formie zdalnej. Decyzja o braku możliwości osobistego załatwiania spraw lub kupowania biletów została podyktowana przede wszystkim troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców oraz dbałością o zapewnienie ciągłości pracy ZTM. Mimo trudnej dla nas wszystkich sytuacji oraz przy zachowaniu szczególnych środków bezpieczeństwa i ostrożności w poniedziałek – 27 kwietnia – obsługa bezpośrednia zostanie wznowiona.

Z uwagi na wciąż obowiązujący stan epidemii oraz ograniczenia kadrowe zostaną uruchomione następujące Punkty Obsługi Klientów:

– Górczyn – dworzec autobusowy

– Ogrody – pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9)

– Rondo Kaponiera (poziom -1)

– Os. Sobieskiego – dworzec autobusowy. UWAGA! W godzinach otwarcia Punktu Obsługi Klienta będzie otwarta poczekalnia. Toalety pozostaną nieczynne.

– Dębiec – pętla tramwajowa

POK-i będą czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00 (z przerwami: I. stanowisko 14:00-14:15; II. stanowisko 14:15-14:30).

Wprowadzone zostaną również dodatkowe środki bezpieczeństwa w POK:

– noszenie maski zasłaniającej usta i nos,

– zdezynfekowanie rąk lub korzystanie z jednorazowych rękawiczek,

– przebywanie podczas obsługi w miejscu wyznaczonym,

– zachowanie minimum 2 metrów odległości między osobami oczekującymi w kolejce,

– dokonywanie płatności (w miarę możliwości) kartą płatniczą

Przy składaniu wniosku o kartę PEKA – z uwagi na środki ochrony – nie będą wykonywane zdjęcia do odwołania.

Jednocześnie ZTM informuje, że karty PEKA pozostające do odbioru z wciąż nieczynnych POK, mieszczących się: przy ul. Matejki 59, w budynku Dworca Zachodniego PKP, na Dworcu Rataje, na Dworcu Śródka, w CH Kupiec Poznański i na pętli tramwajowo-autobusowej na Junikowie – będzie można będzie odbierać w Punkcie Obsługi Klienta w lokalizacji Rondo Kaponiera.