#MiastowMiasto – Poznań wśród miast promujących turystykę miejską

W weekend rozpoczęła się akcja #MiastowMiasto, która ma na celu promowanie polskich miast i ich atrakcji turystycznych. Wśród uczestników jest także Poznań.

 

Pandemia w dotkliwy sposób wpłynęła na branżę turystyczną, w tym szczególnie na turystykę miejską. Zamknięte instytucje kultury, atrakcje turystyczne, ograniczenia w organizacji wydarzeń, zamknięte miejsca noclegowe – to wszystko sprawiło, że polskie miasta zmagają się z dużym problemem. Okazuje się, że to nie tylko kwestia odrobienia strat, ale także odzyskania zaufania turystów do odwiedzania polskich miast.

Kampania #MiastowMIasto obejmuje 11 polskich miast, w tym także Poznań. Samorządy chcą prowadzić działania mające na celu podtrzymanie zainteresowania podróżnych do turystyki miejskiej w Polsce. Akcja prowadzona jest przede wszystkim w mediach społecznościowych, które w dzisiejszych czasach są uznawane za jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorcy.

W ramach kampanii promowane są najciekawsze atrakcje i obiekty turystyczne w poszczególnych miastach. To nie tylko zabytki, ale także instytucje kultury, muzea, parki rozrywki, centra handlowe, galerie sztuki i organizowane wydarzenia.

„W ramach naszej akcji zachęcamy do odwiedzania polskich miast, w tym również stolicy Wielkopolski. Mamy gościom naprawdę dużo do zaoferowania – przed wybuchem epidemii Poznań został uznany za jeden z najciekawszych celów turystycznych w Europie. Wiele ciekawych miejsc i atrakcji czeka na turystów także w regionie” – wskazuje Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Posty na profilach poszczególnych miast w ramach kampanii będą publikowane w każdą sobotę.