Od 1 kwietnia zmiany w komunikacji miejskiej

Z powodzeniem przeprowadzono prace wykończeniowe nawierzchni ulicy Krzywoustego (od mostu Królowej Jadwigi do ronda Rataje). Dzięki temu na trasie tramwajowej do ronda Rataje będzie można zwiększyć liczbę linii – od 1 kwietnia przez rondo do Franowa pojedzie oczekiwany przez pasażerów tramwaj nr 18. Tego dnia zostaną wprowadzone także inne zmiany w sieci tramwajowej, wynikające ze zmian w rejonie ronda Rataje – informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.

– Kończymy kolejną, ważną inwestycję w naszym mieście. Kierowcy mogą już korzystać z wszystkich pasów na drogach dojazdowych oraz na samym rondzie. Priorytetem jest jednak komunikacja publiczna, dlatego całe przebudowane torowisko tramwajowe udostępniliśmy już w grudniu. Stopniowo oddajemy do użytku również wygodne chodniki i drogi rowerowe. Nie zabraknie oczywiście także nowych nasadzeń zieleni – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Obecnie od węzła AWF do ronda Rataje z powodów technologicznych i bezpieczeństwa można uruchomić wyłącznie dwie linie tramwajowe. Dzięki zakończonym w weekend pracom wykończeniowym nawierzchni jezdni, będzie można przygotować ten odcinek na większą liczbę linii oraz udostępnić przystanki w ciągu ulicy Krzywoustego. Już w przyszłym tygodniu (1 kwietnia br.) do kursujących tą trasą “szóstki” i “dwunastki” będzie mogła dołączyć oczekiwana przez pasażerów “osiemnastka”. Tramwaj będzie kursował do pętli na Franowie – podaje ZTM.

W piątek, 1 kwietnia br., mieszkańcy Rataj i Starołęki zyskają także linię 4, która wróci na trasę z pętli Połabska przez Winogrady, centrum, Śródkę i rondo Rataje do pętli Starołęka PKM.

– “Czwórka” będzie (obok linii 12 i 17) trzecią linią na pętli Starołęka PKM, a linia 9 zostanie skrócona do pętli Starołęka Mała. Powrót linii nr 4 sprawi także, że obecnie dojeżdżająca na Połabską “dziesiątka” będzie przekierowana na docelową trasę na Naramowice. Od 1 kwietnia br. przystankiem końcowym dla tramwaju linii 10 kursującego z Dębca będzie przystanek Lechicka/Naramowicka, a po otwarciu całego I odcinka trasy na Naramowice – przystanek Błażeja. Trzeba pamiętać, że  to wciąż plac budowy, dlatego obecnie, ze względów technologicznych oraz bezpieczeństwa można tam uruchomić tylko jedną linię. Z powyższych względów od 1 kwietnia br. będzie tam kursował tramwaj nr 10, natomiast obsługująca to połączenie “trójka” zostanie zawieszona – informuje ZTM.

Organizator transportu publicznego wyjaśnia także, że na poznańskie torowiska powróci linia 2. “Dwójka” ponownie umożliwi dojazd z Ogrodów do Dębca PKM, ale z uwagi na prowadzoną modernizację centrum Poznania będzie kursować zmienioną trasą przez Głogowską, Hetmańską i 28 Czerwca 1956 r. Wraz ze wznowieniem kursowania linii nr 2 zawieszona zostanie linia nr 39.

Od 1 kwietnia do pętli Unii Lubelskiej znów będzie kursował tramwaj linii nr 11. Jego trasa zostanie wydłużona (w porównaniu do dzisiejszego przebiegu do Dębca PKM), a jednocześnie skrócona zostanie trasa “trzynastki”: Tramwaje linii 13 od 1 kwietnia br. będą kursować z Junikowa do centrum z końcówką na placu Wielkopolskim.

Nie zmienią się trasy tramwajów kursujących na liniach nr 1, 5, 6, 7, 8, 12, 14, 15, 16 i 17.

Szczegółowy opis obowiązujących od 1 kwietnia 2022 roku tras linii tramwajowych dostępny jest na stronie internetowej ZTM w Poznaniu

Warto przeczytać: Przebudowa ronda Rataje dobiega końca