W budynku przy ulicy Gronowej 20 wprowadzono wiele udogodnień, by ułatwić korzystanie z niego osobom z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami.
– ZGiKM GEOPOZ stworzył profesjonalną salę obsługi klienta, która jest systematycznie wyposażana w sprzęty, ułatwiające osobom ze szczególnymi potrzebami skorzystanie z naszych usług. W ostatnim czasie zakupiliśmy pętlę indukcyjną, umożliwiającą odbiór czystego dźwięku osobom korzystającym z aparatów słuchowych, uchwyty rehabilitacyjne do lasek i kul przy stanowiskach obsługi oraz lupy do czytania drobnego tekstu
– mówi Patrycja Lamprycht, kierownik sali obsługi klienta.
Klienci GEOPOZu będą mogli skorzystać również z ekranów, które przyłożone do kartki z tekstem powiększają go w całości, ramek ułatwiających złożenie podpisu osobom z dysfunkcją wzroku czy lampek doświetlających. Pomimo, iż pomieszczenie znajduje się na pierwszym piętrze, nie powinno być problemu z dotarciem do niego. Nad wejściem do sali zainstalowano głośnik systemu kierującego dźwiękowo, który pomaga osobom niewidomym i słabowidzącym znaleźć właściwe drzwi. Przed salą ponad to znajduje się tablica tyflograficzna informująca o rozkładzie pomieszczeń. W windzie natomiast usłyszeć można sygnały dźwiękowe, pomaga również podświetlony panel przycisków oznaczony alfabetem Braille’a.
By ułatwić poruszanie się osobom słabowidzącym, początek i koniec schodów oznaczono kontrastowym kolorem. Na poręczach, a także przed wejściem do poszczególnych pomieszczeń, zamontowano nakładki w alfabecie Braille’a. Przygotowano też krzesło ewakuacyjne, a cała architektura sali została dostosowana do osób poruszających się na wózku.
Zarząd GEOPOZ pomyślał również o swoich najmłodszych klientach. Dla matek z dziećmi przygotowana jest toaleta z przewijakiem, a nieco starsze pociechy mogą umilić sobie czas przy stoliku z kredkami i kolorowankami oraz w małej biblioteczce.
Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami zapewniają nie tylko sprzęty, ale również wykwalifikowana kadra. W GEOPOZie osoby niesłyszące – po wcześniejszym umówieniu – mogą skorzystać na miejscu z usług tłumacza języka migowego. Ponad to klienci, u których przebywanie w dużym i czasem głośnym pomieszczeniu budzi dyskomfort, mogą skorzystać z tzw. pokoju cichej obsługi. Taki fakt należy zgłosić obsługującemu go pracownikowi.