Tabor Maltanki jest tak duży, że… nie mieści się w garażu. Ruszyła budowa toru odstawczego

Rozpoczęły się prace związane z budową toru odstawczego przy Maltance. Jest on potrzebny, bo jak się okazuje, tabor kultowej kolejki rozrósł się tak, że… nie mieści się w garażu.

Maltanka jest jedną z najbardziej znanych atrakcji Poznania, o której z sentymentem mówią nie tylko poznaniacy. Przejażdżka kultową kolejką to obowiązkowy punkt wizyty w stolicy Wielkopolski już od kilkudziesięciu lat. Jest to jedna z ostatnich kolejek wąskotorowych w Polsce z torem o szerokości 600 mm.

Tegoroczny sezon rozpoczął się 22 kwietnia. W tym roku tabor kolejki znów się powiększył. MPK Poznań pozyskało niedawno „Ryjka”, czyli wagon motorowy MBxc1-41 z 1932 roku, który także będzie kursował na trasie wąskotorówki, wraz z m.in. Borsigiem Bn2t oraz wagonem z dawnej Kolei Witaszyckiej.

Jak się okazuje, tabor jest tak duży, że… nie mieści się w garażu kolejki. MPK Poznań buduje więc tor odstawczy, na którym stacjonować będzie część pojazdów w czasie sezonu.

Prace właśnie się rozpoczęły i potrwają kilka tygodni. Nie mają wpływu na kursowanie kolejki, ale uzyskanie pozwoleń na użytkowanie planowane jest jeszcze przed wakacjami.

Obecnie Maltanka kursuje w środy, czwartki i piątki co godzinę oraz w weekendy i święta co 30 minut. W okresie wakacyjnym na tory będzie wyjeżdżać codziennie.

O tegorocznym sezonie Maltanki i zmianach w cenniku pisaliśmy tutaj.