Prace te zostały rozplanowane na dwa główne etapy. Pierwszy z nich ma miejsce w nadchodzący weekend, tj. 2-3 grudnia, natomiast drugi rozpocznie się w poniedziałek, 4 grudnia. Modernizacja ta spowoduje znaczące zmiany w kursowaniu tramwajów w centrum miasta.
W dniach 2 i 3 grudnia (sobota i niedziela) tramwaje nie będą mogły przejeżdżać przez kluczowe części centrum, w tym od mostu Teatralnego do placu Wielkopolskiego. Zmienione zostaną także trasy tramwajów linii nr 9 i 13, które zapewnią obsługę centrum miasta, kursując zmienionymi trasami przez Strzelecką i Podgórną. Dodatkowo, uruchomiona zostanie specjalna świąteczna linia tramwajowa nr 24.
Aby ułatwić mieszkańcom dojazd do centrum, wprowadzone zostaną dwie linie wahadłowe tramwajowe: nr 93 od mostu św. Rocha oraz nr 98 z ronda Śródka do placu Wielkopolskiego. Uwaga pasażerów powinna być skierowana na właściwe oznaczenia przystanków.
Komunikacja autobusowa również zostanie wzmocniona. Linie autobusowe nr 160 i 163 będą miały wydłużoną trasę, a na ulicy Solnej zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek dla tych linii, jak również dla linii nocnych nr 213, 214, 223, i 224.
Dodatkowo, pasażerowie podróżujący od strony ronda Rataje będą mogli skorzystać ze wzmocnionych linii autobusowych nr 167 i 911, które będą kursować przez Garbary i most Królowej Jadwigi.
Linie nr 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 18, 24 – bez zmian
Linia nr 7 – skrócenie trasy do pętli Zawady, do pętli Połabska skierowana zostanie linia nr 17 (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
OGRODY – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Zamenhofa – Jana Pawła II – Rondo Śródka – ZAWADY
Linia nr 8 – zmiana trasy, wzmocnienie obsługi centrum od strony ul. Królowej Jadwigi (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
Linia nr 13 – zmiana trasy, wjazd do centrum ulicą Strzelecką (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
Linia nr 16 – zmiana trasy (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
OS. SOBIESKIEGO – PST – Roosevelta – Św. Marcin – Towarowa – POZNAŃ GŁÓWNY
powrót: POZNAŃ GŁÓWNY – Most Dworcowy – Roosevelta – PST – OS. SOBIESKIEGO
Linia nr 17 – zmiana trasy (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
OGRODY – Dąbrowskiego – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Murawa – Al. Solidarności – POŁABSKA
Linia nr 93 – dodatkowa linia wahadłowa zapewniająca dojazd do centrum od węzła Kórnicka
KÓRNICKA – Most Św. Rocha – PLAC BERNARDYŃSKI
Uwaga! Linię nr 93 obsługiwać będzie jeden pojazd kursujący wahadłowo wyłącznie po torze południowym. Należy zachować ostrożność i zwracać uwagę na oznaczenie przystanków.
Linia nr 98 – dodatkowa linia wahadłowa zapewniająca dojazd do centrum od Śródki
RONDO ŚRÓDKA – Estkowskiego – Małe Garbary – PLAC WIELKOPOLSKI
Uwaga! Linię nr 98 obsługiwać będą dwa pojazdy kursujące wahadłowo po obydwu torach. Prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznaczenie przystanków.
Linia nr 99 – zmiana trasy (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
powrót: POZNAŃ GŁÓWNY – Towarowa – Św. Marcin – Roosevelta – Pułaskiego – Wielkopolska – Małopolska – Wołyńska – PIĄTKOWSKA
Linia nr 201 (nocna linia tramwajowa) – zmiana trasy (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
Linia nr 160 – wydłużenie trasy do ronda Śródka (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
STARY STRZESZYN – … – Małe Garbary – Estkowskiego – RONDO ŚRÓDKA
Linia nr 163 – wydłużenie trasy do ronda Śródka (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
GÓRCZYN PKM – … – Małe Garbary – Estkowskiego – RONDO ŚRÓDKA
Linia nr 167 – zmiana trasy w celu zwiększenia obsługi centrum od strony Garbar (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
RADOJEWO – … – Garbary – Most Królowej Jadwigi – RONDO RATAJE
powrót: RONDO RATAJE – Most Królowej Jadwigi – Kazimierza Wlk. – Mostowa – Wielka – Garbary – … – RADOJEWO
Linia nr 911 – zmiana trasy w celu zwiększenia obsługi centrum od strony Garbar (tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg)
BIEDRUSKO – … – Garbary – Most Królowej Jadwigi – RONDO RATAJE
powrót: RONDO RATAJE – Most Królowej Jadwigi – Kazimierza Wlk. – Mostowa – Wielka – Garbary – … – BIEDRUSKO