Przebudowa rozpoczęła się pod koniec maja. Przebudowywane są schody prowadzące na peron 2 oraz te, które łączą most z placem przed budynkiem starego dworca oraz peron 5. Inwestycja obejmuje również wymianę zniszczonej nawierzchni chodnika.
Inwestycja jest konieczna z uwagi na bardzo zły stan techniczny dotychczasowych schodów, które uległy silnej korozji ze względu m.in. na niesprawne odwodnienie oraz nieodpowiednie środki odladzające, które były stosowane w okresie zimowym.
Do tej pory w ramach prac oczyszczono i zabezpieczono przed korozją konstrukcje schodów. Zamontowano nowe elewacje z piaskowca, które pokryto impregnowanymi powłokami uniemożliwiającymi trwałe naklejanie plakatów, a jednocześnie zabezpieczającymi podłoże przed wnikaniem farb oraz tuszów. Oznacza to, że wandale będą mieli utrudnione zadanie chcąc zniszczyć elewację plakatami czy napisami.
Zakończono także układanie nowej nawierzchni chodnika na południowym moście – pozostało jedynie zamontowanie barier.
W ramach drugiego etapu prac prowadzone są prace rozbiórkowe schodów prowadzących z mostu na peron 2. Pasażerowie chcący dostać się na ten peron muszą korzystać z tunelu łączącego perony z Dworcem Zachodnim lub przejść przez budynek dworca.
Ruch pieszych na schody na obie strony placu dworcowego ma wrócić w pierwszym kwartale przyszłego roku, zaś na schody peronowe – do końca II kwartału przyszłego roku.