Głównym motywem poszukiwania ofert online jest cena. Kupując w internecie możemy sporo zaoszczędzić. Według danych Punkty, statystyczny Polak kalkulujący ubezpieczenie i finalizujący zakup online, może zaoszczędzić nawet 581 zł.
Aż 65% osób sprawdzających ceny polis w internecie to osoby z miejscowości do 100 tys. mieszkańców.
Najbardziej tego świadomi są przede wszystkim mieszkańcy centralnej oraz zachodniej części Polski. Jak mówią dane zebrane przez Punktę w okręgu łódzkim aż 90 proc. osób robiących kalkulacje w sieci, to mieszkańcy mniejszych miejscowości. Za nimi plasują się kierowcy z okręgu lubelskiego i kieleckiego – tam 75 proc. klientów porównujących ceny online mieszkają w miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców.
Mieszkańcy mniejszych miejscowości najczęściej robią kalkulacje ubezpieczeń komunikacyjnych bo najwięcej samochodów jeździ poza największymi aglomeracjami. 98 proc. polskich kierowców deklaruje posiadanie przynajmniej jednego samochodu w gospodarstwie domowym. Ponad połowa jest właścicielami co najmniej dwóch aut, a trzy samochody i więcej ma aż 15,1 proc. polskich rodzin– wynika z raportu „Polaków portfel własny: w drodze” opracowanego przez Santander Consumer Bank.Co najmniej 2 samochody posiada 63,9 proc. Podobnie wygląda sytuacja w miastach do 50 tys. mieszkańców, gdzie 2 lub więcej aut ma 66,7 proc. rodzin. W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców 78,1 proc. gospodarstw domowych korzysta z jednego auta, a blisko jedna piąta nie ma samochodu.
Wg danych z raportu McKinseya „E-w dystrybucji ubezpieczeń” 43 proc. klientów ubezpieczeniowych to ci, którzy sprawdzają oferty online, a finalizują je w sposób tradycyjny. Bodźcem do porównywania ofert w internecie jest odnowienie polisy obowiązkowego ubezpieczenia gdy przychodzi koperta od dotychczasowego ubezpieczyciela. Ona motywuje do sprawdzenia, analizy i kalkulacji kosztów polisy.