Poznański Rower Miejski w końcu się rozbudowuje

Zgodnie z oczekiwaniami operatorem ponownie została firma Nextbike. Dołoży ona nowe stacje, dzięki czemu cały system PRM już wkrótce będzie się składał z 16 stacji i 170 rowerów. To ponad 2 razy więcej niż dotychczas, jednak wciąż mniej niż podobne systemy w innych miastach, np. we Wrocławiu czy Krakowie, o Warszawie nie wspominając. Pierwsza nowa […]

Zgodnie z oczekiwaniami operatorem ponownie została firma Nextbike. Dołoży ona nowe stacje, dzięki czemu cały system PRM już wkrótce będzie się składał z 16 stacji i 170 rowerów. To ponad 2 razy więcej niż dotychczas, jednak wciąż mniej niż podobne systemy w innych miastach, np. we Wrocławiu czy Krakowie, o Warszawie nie wspominając.

Pierwsza nowa stacja została już uruchomiona – znajduje się na przeciwko wejścia do Bramy Poznania. Reszta stacji ma zostać uruchomiona do 15 czerwca. Do tego czasu staną wypożyczalnie w ośmiu lokalizacjach wybranych w konsultacjach – ale z pewnymi modyfikacjami:

Lokalizacje wybrane w konsultacjach
1. Ogrody – pętla tramwajowa (1. miejsce w konsultacjach),
2. Rynek Jeżycki (2. miejsce w konsultacjach),
3. ul. Matejki/ul. Szylinga (w zastępstwie Parku Wilsona – 3. miejsce w konsultacjach, gdzie nie uzyskano wymaganej zgody Miejskiego Konserwatora Zabytków). Lokalizacja Matejki/Szylinga zajęła 11. miejsce w konsultacjach, ale znajduje się w pobliżu Parku Wilsona, co uzasadnia ten wybór),
4. ul. Słowiańska (4. miejsce w konsultacjach),
5. Rynek Wildecki (5. miejsce w konsultacjach),
6. ul. Bukowska/ul. Przybyszewskiego (w zastępstwie Rynku Bernardyńskiego – 6 miejsce w konsultacjach, gdzie nie uzyskano zgody właściciela gruntu do ustawienia stacji). Lokalizacja Bukowska/Przybyszewskiego zajęła 7. miejsce w konsultacjach, pierwsze poza pierwszą szóstką oraz w miejscu dobrze rozwiniętej infrastruktury dróg rowerowych – stąd wybór.

Dodatkowo powstaną trzy stacje w następujących lokalizacjach:
7. Jana III Sobieskiego – pętla tramwajowa (na podstawie założeń całościowej koncepcji rozwoju PRM)
8. kampus Morasko (na podstawie założeń całościowej koncepcji rozwoju PRM)
9. Ostrów Tumski – przy Bramie Poznania/ICHOT (lokalizacja wskazana przez Biuro Koordynacji Projektów Urzędu Miasta Poznania)

Lokalizacja na pętli tramwajowej Jana III Sobieskiego została zgłoszona przez mieszkańców w ramach projektów obywatelskich na 2014 rok, uzyskała też pozytywną opinię stowarzyszeń rowerowych. Powyższej lokalizacji oraz miejsca przy kampusie Morasko nie włączono do konsultacji ze względu na duże odległości dzielące je od najbliższej stacji (Most Teatralny). Tę niedogodność wyeliminuje jednak budowa stacji na ulicy Słowiańskiej – wybranej w konsultacjach. Za pętlą przy os. Sobieskiego przemawia fakt, że jest to ważny węzeł przesiadkowy, znajduje się tam dobrze rozwinięta infrastruktura ścieżek rowerowych w kierunku centrum oraz droga rowerowa z pętli do Kampusu.

Pozostałe lokalizacje z przeprowadzonych w lutym 2014r. konsultacji zostaną wzięte pod uwagę w pierwszej kolejności przy planowaniu dalszej rozbudowy systemu PRM.