eSzkoła: głosuj na projekty poznańskich uczniów!

Zamieniali się w wampiry, układali kwiatowy zegar, zapraszali poznaniaków na darmowe badanie słuchu i robili aparat fotograficzny z pudełka. A wszystko po to, by swoje projekty naukowe zgłosić do konkursu „eSzkoła – Moja Wielkopolska” i wygrać laptopy i aparaty cyfrowe. W “eSzkole…” biorą udział uczniowie z czterech poznańskich szkół.

Wraz z początkiem wakacji zakończyła się pierwsza edycja projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska”, który wprowadza do 105 szkół z całego województwa naukę metodą projektów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi – komputerów, tabletów i tablic interaktywnych. Projekty naukowe są już zakończone, a ich efekty można podziwiać w Internecie.

W całej Wielkopolsce w projekcie bierze udział aż 105 szkół. Poznań reprezentuja uczniowie czterech placówek: Gimnazjum nr 9, Gimnazjum nr 22, Zespołu Szkół nr 4 oraz licealiści z V LO. wszyscy w ramach zajęć pozalekcyjnych przez kilka miesięcy pracowali nad projektami matematyczno-przyrodniczymi. Tematy wybierali sami: na przykład licealiści w czasie pracy nad projektem o rewitalizacji zaniedbanych zabytków w naszym mieście wystawili „Dziady” Mickiewicza w Poznańskich Fortach, a uczniowie z Gimnazjum nr 22 złożyli wniosek do Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu o poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy ich szkole.

Wszystkie projekty są już teraz gotowe i można na nie głosować – te z nich, które zbiorą najwięcej głosów, zostaną nagrodzone atrakcyjnymi nagrodami, takimi jak aparaty cyfrowe i laptopy. Co zrobić, by pomóc młodym ludziom wygrac nagrody? Wystarczy wejść na stronę www.eszkola-wielkopolska.pl, kliknąć na mapkę Wielkopolski po prawej stronie ekranu, wybrać powiat, szkołę i projekt, który najbardziej nam się spodobał i zagłosować. Ogłoszenie wyników i nagrodzenie najlepszych prac odbędzie się podczas październikowej gali.

Projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska” realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.