Polski Teatr Tańca zaprasza na nowości

24 marca o godz. 17.00 zespół PTT zaprezentuje w Studio przy Koziej trzy spektakle młodych choreografów, które miały swoją premierę na VI Festiwalu Atelier Polskiego Teatru Tańca. Będą to Public Space”, „Ukradkiem” oraz „Maathai”. Wydarzenie odbędzie się w ramach projektu „Dotknij Teatru”, przygotowanego z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru.

PUBLIC SPACE
Idea i choreografia: Karol Miękina
Tańczą i współtworzą: Urszula Bernat-Jałocha/Paulina Jaksim, Artur Bieńkowski, Kornelia Lech, Jacek Niepsujewicz, Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska
Udźwiękowienie: Joanna Waluszko
Muzyka: Various Production, Emika, Orbital, Massive Attack, Efterklang, Burial
 
Człowiek jako „ostrze strzały ewolucji” znajduje w fenomenie miasta najbardziej adekwatną formę swojej egzystencji w rozwijającym się i zmieniającym świecie; na długo wiąże z miastem (i tylko z nim) ideę postępu, rozkwitu, dobrobytu, szansy jako takiej, choć ciążąca nad nim klątwa i tragiczność, szczególnie jego amoralność i zepsucie, otchłanie otwierające się w nim i kary niebieskie oczekujące go w koncepcjach eschatologicznych, prawie zawsze są zakorzenione w samej wewnętrznej istocie miasta, w jego strukturze. I im większe, bogatsze i sławniejsze jest miasto, tym straszniejszy jest jego los w urbanistycznych objawieniach od czasów starożytnych po naszą współczesność.
“Vilnius. Wilno. Wilna: miasta i mit”, Władimir Toporow
 
UKRADKIEM
Reżyseria, choreografia i wykonanie: Tomasz Pomersbach, Katarzyna Rzetelska
Muzyka: Nouvelle Vague
Kostiumy: Roksana Rzetelska
 
Kobieta i mężczyzna uwikłani w pokrętną ekonomię pożądania, które zawsze pojawia się niespodziewanie i nie daje się opanować. Poczuciu spełnienia towarzyszy strach i niepewność, rozkosz niesie w sobie ból. Obmyślane wcześniej role niepostrzeżenie wymykają się spod kontroli i stają się płynne. Kusiciel staje się ofiarą, zdobywca prześladowanym, a stale łaknące ciała demaskują groteskowe oblicze człowieka.
 
„Ludzie i owady, inne zwierzęta zresztą też, zdają się zmierzać do jakiegoś celu, ich ruchy są szybkie i celowe (…).” “Mapa i terytorium”, M. Houellebecq
 
MAATHAI
Choreografia: Niels Claes
Kostiumy: Africa Fashion (www.africafashion.nl) oraz Barbara Niedrich
Muzyka: Moby, Edit, Plaster
Tańczą: Niels Claes, Agnieszka Fertała, Paulina Jaksim, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska,  Josefine Patzelt
 
Tytuł spektaklu pochodzi od nazwiska Wangari Maathai – pierwszej Afrykanki, która została nagrodzona Pokojową Nagrodą Nobla. Była ona założycielką Ruchu Zielonego Pasa, którego głównym zadaniem jest walka o prawa kobiet.
Choreograf o swojej pracy mówi: “Wyobraź sobie, że jesteś uwięziony w ciele, które nie pozostawia ci wolności dokonywania własnych wyborów. Jak byś się czuł? Co byś myślał?…”

Czytaj także:

Atelier: dzikie namiętności, “Krzesany” i odlot jak z Ibizy

Atelier: od miasta do kobiet