Poznań Markowym Samorządem

Poznań otrzymał tytuł Markowego Samorządu w pierwszej edycji konkursu zorganizowanego z inicjatywy wydawnictwa Wolters Kluwer Polska. Zgłoszenia konkursowe przysłało blisko 700 jednostek samorządowych. Miasto Poznań zwyciężyło w kategorii gmina miejska, wyprzedzając Rzeszów i Puławy. To kolejne – po tytule Superbrands – wyróżnienie przyznane stolicy Wielkopolski w tym roku.

Konkurs Markowy Samorząd to nowa inicjatywa wydawnictwa. Ideą  jest wyróżnienie i nagrodzenie jednostek samorządu terytorialnego, którym udało się wypracować własną markę, z sukcesem ją rozwijać i konsekwentnie budować dobry wizerunek regionu.

Do inauguracyjnej edycji konkursu zgłosiło się ponad 700 jednostek samorządowych różnego szczebla. Ankiety oceniało jury, w którym zasiadali m.in. eksperci ze świata biznesu i marketingu. Nagrody przyznano w pięciu kategoriach: gmina miejska, gmina miejsko-wiejska, gmina wiejska, powiat ziemski i województwo samorządowe.

Wyróżnienia otrzymały samorządy charakteryzujące się m.in. dynamicznym rozwojem i  dobrymi wskaźnikami ekonomicznymi. Miasto Poznań pierwsze miejsce zajęło w kategorii gmina miejska, wyprzedzając przy tym Rzeszów i Puławy.
– Ta nagroda ogromnie mnie cieszy – mówi prezydent Ryszard Grobelny.- Jury konkursowe poddało bowiem ocenie aktywność miasta na wielu płaszczyznach. To oznacza, że eksperci przyglądali się nie tylko wskaźnikom kampanii promocyjnych, ale analizowali też ofertę turystyczną i inwestycyjną miasta, stopień innowacyjności podejmowanych działań oraz sposób zarządzania marką. To wyróżnienie utwierdza mnie w przekonaniu, że obrany w przez nas kierunek działań jest właściwy.