Jeszcze niedawno poznaniakom groziło, że do dyspozycji będą mieli tylko jedną aplikację do zakupu biletów komunikacji miejskiej – nie będzie to najpopularniejszy w naszym mieście moBilet. Na szczęście Zarząd Transportu Miejskiego, który chciał zafundować poznaniakom taką zmianę, zrezygnował z przetargu uwzględniającego tylko jedną firmę.
W zamian poznaniacy dostali nie tylko przedłużenie działania dotychczasowej aplikacji (czyli moBilet) ale też zyskają zupełnie nową, działającą w systemie CallPay. Dotychczas CallPay oferował bilety elektroniczne, które można było kupować poprzez połączenie telefoniczne ze specjalnym numerem. Wkrótce zaś dostępna będzie aplikacja.
– Z jednej strony można standardowo zakupić bilet dzwoniąc pod odpowiedni numer, z drugiej strony zaś skorzystać z zakupu przy pomocy smartfonu, nie wykonując połączenia głosowego. Plusem aplikacji będzie na pewno łatwiejsza kontrola biletu, która będzie polegała jedynie na pokazaniu biletu w zakładce aplikacji – tłumaczy Robert Pietras, dyrektor ds. rozwoju biznesu.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy ruszy aplikacja na telefony komórkowe.
Czytaj też: