Poznań z rowerami nadal w tyle

Koniec sezonu rowerowego to dobry czas na podsumowania działań miasta w dziedzinie infrastruktury rowerowej. UlepszPoznan.pl przygotował zestawienie dokonań Poznania w porównaniu z miastami dysponującymi podobnym budżetem. Stolica Wielkopolski nie wypada w tym zestawieniu, delikatnie mówiąc, najlepiej…

Już liczba stacji nie napawa optymizmem: w Poznaniu jest ich tylko 7 plus jedna miejska na os. Sobieskiego. Wrocław ma  natomiast 34 stacje, Gdańsk 50, Lublin 40, Szczecin 30, Kraków 28, Łódź 10, a Warszawa 170…

Równie źle wygląda porównani liczby dostępnych rowerów: w Warszawie jest ich 2500, w Gdańsku 1000, w Lublinie 400, w Krakowie 310, w Szczecinie 300, we Wrocławiu 200, w Łodzi 100, a w Poznaniu – 80…

W kilometrach tras rowerowych jest już trochę lepiej: liderem jest Warszawa, gdzie jest ich 340, później Wrocław, który ma 205 km tras, dalej Kraków ze 145 km i Poznań, gdzie drogi liczą sobie 127 km. Za Poznaniem jest Gdańsk – 115 km, Szczecin – 101 km, Łódź – 76 km i Lublin – 50 km.

Ale już wydatki na infrastrukturę rowerową nie napawają optymizmem: Warszawa planuje wydać w 2014 roku 20 mln zł, Łódź 18 mln, Wrocław – 9,2 mln, Szczecin – 9 mln, Gdańsk 8,5 mln, Lublin 8, a Poznań zaledwie o,6 mln…

Warto też dodać, że aż 15 polskich miast posiada stanowisko oficera rowerowego. Poznań niestety nie.

Czytaj także:

Budżet 2014: jest trochę pieniędzy dla rowerzystów

Poznaniacy śnią o warszawskich rowerach?

Rowerowy Poznań dziewiętnasty w kraju