Już liczba stacji nie napawa optymizmem: w Poznaniu jest ich tylko 7 plus jedna miejska na os. Sobieskiego. Wrocław ma natomiast 34 stacje, Gdańsk 50, Lublin 40, Szczecin 30, Kraków 28, Łódź 10, a Warszawa 170…
Równie źle wygląda porównani liczby dostępnych rowerów: w Warszawie jest ich 2500, w Gdańsku 1000, w Lublinie 400, w Krakowie 310, w Szczecinie 300, we Wrocławiu 200, w Łodzi 100, a w Poznaniu – 80…
W kilometrach tras rowerowych jest już trochę lepiej: liderem jest Warszawa, gdzie jest ich 340, później Wrocław, który ma 205 km tras, dalej Kraków ze 145 km i Poznań, gdzie drogi liczą sobie 127 km. Za Poznaniem jest Gdańsk – 115 km, Szczecin – 101 km, Łódź – 76 km i Lublin – 50 km.
Ale już wydatki na infrastrukturę rowerową nie napawają optymizmem: Warszawa planuje wydać w 2014 roku 20 mln zł, Łódź 18 mln, Wrocław – 9,2 mln, Szczecin – 9 mln, Gdańsk 8,5 mln, Lublin 8, a Poznań zaledwie o,6 mln…
Warto też dodać, że aż 15 polskich miast posiada stanowisko oficera rowerowego. Poznań niestety nie.
Czytaj także:
Budżet 2014: jest trochę pieniędzy dla rowerzystów
Poznaniacy śnią o warszawskich rowerach?
Rowerowy Poznań dziewiętnasty w kraju