Kolejne firmy wieszają

Poznań City Center, Nickel Development, Wydawnictwo Święty Wojciech – m.in. te firmy znalazły się na zaktualizowanej “czarnej liście” stowarzyszenia Ulepsz Poznań, walczącego z nielegalnymi, wielkoformatowymi reklamami.

Przypomnijmy, że akcja “Nie Wieszam” prowadzona przez stowarzyszenie trwa już od października 2013 roku. Członkowie stowarzyszenia namawiają firmy reklmaujące się za pomocą wielkich banerów reklamowych do zdjęcia swoich płacht i zaniechania szpecenia miasta.

Czy to przynosi skutek? Sądząc po ilości tego typu reklam i tego, że są wieszane kolejne – na razie niestety nie. Ale to nie zraża społeczników. Co więcej, mają oni dość solidnego sprzymierzeńca, jakim jest Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego. To właśnie do PINB członkowie UP zwracają się z pytaniem, czy dana reklama jest legalna czy nie.

Wyniki kontroli PINb są najczęściej niekorzystne dla firm wieszających wielkie płachty – dość powiedzieć, że tylko w 2013 roku na 62 skontrolowane reklamy, 58 okazało się nielegalnych, a 38 udało się usunąć. Dlatego co jakiś czas stowarzyszenie Ulepsz Poznań zachęca firmy reklamujące się na wielkopowierzchniowych reklamach do zaniechania takich działań.

Na początku lutego Ulepsz Poznań zaktualizowało swoją “czarną listę” wieszających o kolejne pozycje. Znalazły się na nich firmy: BIG Group Reklama, Poznań City Center, Cuba Libre, Ristorante Estella, WAGA, Sheraton Poznań, Bialcon, Galeria Polskie Meble, Konimpex Invest, Nickel Development, Wydawnictwo Święty Wojciech, Tradycyjne Jadło, East & West TV, BIG START, Uniwersytet Przyrodniczy, PILOT, APART, Szkoła Cosinus, Seabass Pub, Distance.pl, Inwestycje Wielkopolski, AZS Poznań. Każda z nich otrzymała też wiadomość o akcji i wciągnięciu na niechlubną listę:
 
“W związku z tym, iż zgodnie z informacją otrzymaną od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego jedna z Państwa wielkoformatowych reklam okazała się być nielegalna, zapraszamy serdecznie do przyłączenia się do akcji “Nie wieszam.” i wzięcie odpowiedzialności za naszą wspólną przestrzeń miejską. Państwa decyzja o rezygnacji z wszelkich nielegalnych wielkoformatowych reklam wiązać będzie się z usunięciem firmy z czarnej listy przedsiębiorstw, które szpecą Poznań. Lista ta została sporządzona w ramach akcji społecznej „Nie wieszam.”, która wspierana jest m.in. przez Miejską Konserwator Zabytków, Koordynatora ds. estetyki miasta, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz szereg organizacji społecznych.” – piszą społecznicy.

Warto też przy tym dodać, że w większości przypadków firmy są zapewniane o legalności stosowanych rozwiązań, a za samo wieszanie odpowiadają wyspecjalizowane agencje reklamowe, oferujące na wynajem elewacje poznańskich budynków.