“Wracamy do śródmieścia” – piszą w zapowiedzi przedstawiciele PMK. “Bo niby tu koncentruje się uwaga wielu, a niewiele się dzieje. W tym roku odbyły się konsultacje kolejnych dwóch obszarów strefy tempo 30, a wciąż nie wiadomo, kiedy zostaną wdrożone. Według ZDM sprawa rozbija się o brak zgodności opinii w radzie osiedla, ale to naszym zdaniem tylko zasłona dymna. Z pewnością część rozwiązań można by wprowadzić już dziś.”
Rowerzyści zwracają uwagę, że mamy już 2,5 roku opóźnienia we wprowadzaniu strefy – omawiane w tym roku obszary miały być gotowe w maju 2012 roku. To nie koniec, ponieważ na wprowadzenie w życie czekają kolejne etapy, jednak w tym tempie ich wdrożenie potrwać może nawet kilkanaście, jeżeli nie kilkadziesiąt lat.
“Dlaczego mamy z tym tak wielki problem, skoro daliśmy radę przygotować się do Euro 2012? A może to właśnie Euro stanęło na drodze strefie tempo 30?” – pytają przedstawiciele PMK.
Kolejne pytanie, jakie chcą zadać rowerzyści, dotyczy zmian na Św. Marcinie? Czy doczekamy się ich w nowej kadencji prezydenckiej w Poznaniu? Jak na razie temat włożono do zamrażarki.
Zapraszamy na trasę po śródmieściu – ok. 10 km:
Stary Rynek – Szkolna – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – Pl. Wolności (pierzeja południowa) – Ratajczaka – 3 Maja – Pl. Ratajskiego – 23 Lutego – Nowowiejskiego (kontrapas) – Działyńskich – Libelta – Kościuszki (kontrapas) – Nowowiejskiego – Działyńskich – Libelta – Pl. Ratajskiego – Młyńska – Nowowiejskiego – Pl. Wolności (pierzeja północna) – Ratajczaka – 27 Grudnia – Kantaka – Św. Marcin – Al. Niepodległości – Libelta – Kościuszki – Taczaka – Garncarska – Św. Marcin – Ratajczaka – Powstańców Wielkopolskich – Al. Niepodległości – Taylora (pod prąd) – Taczaka – Ratajczaka – Kościuszki – Krakowska – Łąkowa – Strzelecka (tory tramwajowe) – Krakowska – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Stary Rynek.
http://www.traseo.pl/trasa/poznanska-masa-krytyczna-krok-ku-przyszlosci
Rowerzyści spotkają się po 18 na Starym Rynku, już po zachodzie słońca i zmianie czasu. Pamiętajcie o oświetleniu roweru!
Część trasy przebiegnie kontrapasami, gdyż masa krytyczna chce przypomnieć zasady poruszania się rowerem po ulicach jednokierunkowych z dopuszczonym ruchem pod prąd.