Decyzja ZTM jest spowodowana faktem, że na dotychczasowe postępowanie o udzielenie koncesji na “Wybór operatora zarządzającego Rondem Kaponiera oraz zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dotyczących Kaponiery Kolejowej” nie została złożona ani jedna oferta. Termin upłynął 15 stycznia.
Przypomnijmy, że celem postawionym przed operatorem będzie kompleksowe zarządzanie węzłem przesiadkowym, powierzchniami komercyjnymi i parkingiem, a także zminimalizowanie kosztów ponoszonych przez miasto na utrzymanie obiektu. Operator zadba o minimalizację kosztów eksploatacji oraz maksymalizację zysków, zajmie się także wynajmem powierzchni użytkowych.
Nowa Kaponiera obejmie trzy poziomy (0, -1 i -2), gdzie będą się znajdowały nie tylko przystanki miejskiej komunikacji, ale też Punkt Obsługi Klienta ZTM, sklepy i punkty usługowe, parking z 248 miejscami postojowymi, pomieszczenia techniczne i zabytkowa Kaponiera Kolejowa.