Przerwa świąteczna? Doskonała na konsultacje!

Zarząd Dróg Miejskich przygotował świąteczne zajęcie dla wszystkich miłośników miasta – jeszcze przed Bożym Narodzeniem urzędnicy udostępnili na swojej stronie internetowej kilka projektów zmian organizacji ruchu. Świąteczna przerwa może być więc znakomitą okazją do tego, by przyjrzeć się propozycjom przygotowanym przez ZDM.

Konsultacje społeczne prowadzone za pośrednictwem strony internetowej ZDM nie są nowością – urzędnicy od dawna umieszczają tam projekty drogowe dotyczące poznańskich ulic. Tym razem jednak konsultacje prowadzone są pod auspicjami Miejskiego Inżyniera Ruchu, i to właśnie tej w zakładce znajdują się najnowsze projekty.

Termin nadsyłania opinii na temat najnowszych projektów upływa 10 stycznia. Urzędnicy proponują zmiany na:
– rondzie Kaponiera (o tych zmianach pisaliśmy szerzej tutaj)
– ulicach Nad Wierzbakiem i Kościelnej
– ulicy Galla Anonima
– ulicy Żonkilowej
– ulicy Woźnej
– ulicy Sienkiewicza

Głównym celem zmian na ulicach Nad Wierzbakiem i Kościelnej (wraz z przejazdem w tunelu pod torami kolejowymi i sygnalizacją świetlną obsługującą ruch w tym rejonie) było wyznaczenie pasów do ruchu autobusów z dopuszczeniem ruchu rowerzystów i taksówek. Na sygnalizacji świetlnej przewidziano wydzielone grupy sygnalizacyjne dla autobusów, taksówek i rowerzystów.

Na ulicy Galla Anonima, na odcinku od ul. Kassyusza do ul. Polnej, ma zostać wprowadzona zmiana polegająca na wyznaczeniu kontra ruchu dla rowerów. Zmiana przewiduje wprowadzenie znaków poziomych P-27 „kierunek i tor ruchu rowerowego” oraz znaki pionowe wg planu sytuacyjnego. Ulica Gala Anonima znajduje się w strefie ograniczonej prędkości – 30 km/h.

Na ulicy Żonkilowej, na odcinku od ul. Szarotkowej do ul. Floksowej, takżę ma zostać wyznaczony kontra ruch dla rowerów. Zmiana przewiduje wprowadzenie znaków poziomych P-27 „kierunek i tor ruchu rowerowego” oraz znaków pionowych wg planu sytuacyjnego. Ulica Żonkilowa znajduje się w strefie ograniczonej prędkości – 30 km/h.

Kontra ruch rowerowy ma się pojawić także na ulicy Woźnej – na odcinku od Starego Rynku do ul. Garbary oraz wyznaczeniu kontra pasa dla rowerów na odcinku od ul. Mostowej do ul. Garbary. Zmiana przewiduje wprowadzenie znaków poziomych P-27 „kierunek i tor ruchu rowerowego”, P-23 ze strzałka kierunkową oraz znaki pionowe wg planu sytuacyjnego. Przy skrzyżowaniu z ul. Woźną zaprojektowano przejście dla pieszych. Ulica Woźna na odcinku od Starego Rynku do ul. Garbary znajduje się w strefie ograniczonej prędkości – 30 km/h.

Ostatnią ulicą, której dotyczą obecne konsultacje, jest ulica Sienkiwicza. Zmiana przewiduje wprowadzenie znaków poziomych P-27 „kierunek i tor ruchu rowerowego” oraz znaków pionowych wg planu sytuacyjnego. Ulica Sienkiewicza znajduje się w strefie ograniczonej prędkości – 30km/h.