Poznań szuka okładki

Druga edycja konkursu „30/30”, który ma wyłonić najlepszą okładkę płytową (tym razem 2015 roku) już ruszyła! Zwycięzca może liczyć na nagrodę w wysokości co najmniej 5 tys. zł.

Konkurs na Najlepszą Okładkę Płytową „30/30” został po raz pierwszy zorganizowany w ubiegłym roku, a rozstrzygnięty – 12 maja. Spośród 182 zgłoszeń jury wybrało 30 najlepszych okładek płytowych. Zwycięzcą zaś okazał się Mateusz Holak, którego projekt towarzyszy płycie „Piosenki. Pięździesiątka” zespołu Malarze i Żołnierze.

II edycja konkursu ruszyła 4 stycznia – od tego dnia zgłaszać można najlepsze i najciekawsze projekty graficzne, towarzyszące wydawnictwom muzycznym. Pierwsza nagroda to minimum 5 tys. zł. „Minimum”, ponieważ w przypadku wysokiego poziomu artystycznego organizator konkursu (Galeria Miejska Arsenał) może dołożyć kolejne gratyfikacje. Zrobić to mogą także sponsorzy, którzy w porozumieniu z Arsenałem przyznać mogą kolejne wyróżnienia.

Okładki zgłaszać mogą zarówno graficy, jak i przedstawiciele branży muzycznej (redakcje pism branżowych, redakcje portali internetowych, patroni medialni, partnerzy konkursu, wytwórnie płytowe, dystrybutorzy itp.) w terminie od 4 stycznia 2016 r. do 29 lutego 2016 r. na adres e-mail: 3030@arsenal.art.pl.

Wyboru, podobnie jak miało to miejsce w przypadku pierwszej edycji konkursu, dokona niezależne jury składające się z przedstawicieli branży muzycznej i grafików, obradujące pod przewodnictwem Rosława Szaybo, jednego z najbardziej znanych ludzi w tej branży.

Najlepsze projekty zostaną zaprezentowane podczas wystawy pokonkursowej, która od 21 kwietnia do 24 maja będzie dostępna właśnie w Arsenale, na poznańskim Starym Rynku.