Ruszył przetarg na projekt trasy tramwajowej na Falistą

Miejscy urzędnicy ogłosili już przetarg na realizację zaprezentowanego w sierpniu 2015 roku pomysłu utworzenia trasy tramwajowej od ronda Żegrze na ulicę Falistą. Prezydent Jaśkowiak zapowiadał wcześniej, że ta krótka trasa powstanie do końca jego obecnej kadencji.

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg nieograniczony na zaprojektowanie odcinka nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do pętli “Falista”, wraz z rozbudową układu drogowego od ronda do ul. Obodrzyckiej. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót dla tego zadania, a następnie pełnienie nadzoru autorskiego.

Trasa tramwajowa na ul. Unii Lubelskiej liczyć będzie około 650 m, a sama pętla tramwajowa będzie przystosowana do przesiadek “drzwi w drzwi”, z autobusu na tramwaj. Założenia do przetargu były konsultowane z lokalnymi radami osiedli, a decyzję o budowie nowej trasy tramwajowej pozytywnie ocenili społecznicy, m.in. ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, zwracając uwagę właśnie na duży potencjał projektu.
– Budowa tej linii tramwajowej to oczywiście projekt nieporównywalny z trasą na Naramowice – powiedział Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. – To raczej gospodarskie spojrzenie i wykorzystanie istniejącego potencjału.

Nowa linia tramwajowa jest korzystna dla mieszkańców tej części miasta, ułatwiając im dojazd do centrum, przekonują przedstawiciele Poznańskich Inwestycji Miejskich. Według PIM-u pozwoli też na spore oszczędności: samo skrócenie trasy linii nr 5 o odcinek, na którym obłożenie pasażerów jest i tak niewielkie, zmniejszy koszty o ok. 675 tys. zł rocznie. Kolejne oszczędności przyniesie reorganizacja układu pozostałych linii tramwajowych, kursujących na Starołękę.

Inwestycja została zapisana w “Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania” oraz “Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Poznania na lata 2014 – 2025”. Prace projektowane powinny zakończyć się pod koniec 2017 r.