Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg nieograniczony na zaprojektowanie odcinka nowej trasy tramwajowej od Ronda Żegrze do pętli “Falista”, wraz z rozbudową układu drogowego od ronda do ul. Obodrzyckiej. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, kosztorysu inwestorskiego, przedmiaru robót dla tego zadania, a następnie pełnienie nadzoru autorskiego.
Trasa tramwajowa na ul. Unii Lubelskiej liczyć będzie około 650 m, a sama pętla tramwajowa będzie przystosowana do przesiadek “drzwi w drzwi”, z autobusu na tramwaj. Założenia do przetargu były konsultowane z lokalnymi radami osiedli, a decyzję o budowie nowej trasy tramwajowej pozytywnie ocenili społecznicy, m.in. ze Stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania, zwracając uwagę właśnie na duży potencjał projektu.
– Budowa tej linii tramwajowej to oczywiście projekt nieporównywalny z trasą na Naramowice – powiedział Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. – To raczej gospodarskie spojrzenie i wykorzystanie istniejącego potencjału.
Nowa linia tramwajowa jest korzystna dla mieszkańców tej części miasta, ułatwiając im dojazd do centrum, przekonują przedstawiciele Poznańskich Inwestycji Miejskich. Według PIM-u pozwoli też na spore oszczędności: samo skrócenie trasy linii nr 5 o odcinek, na którym obłożenie pasażerów jest i tak niewielkie, zmniejszy koszty o ok. 675 tys. zł rocznie. Kolejne oszczędności przyniesie reorganizacja układu pozostałych linii tramwajowych, kursujących na Starołękę.
Inwestycja została zapisana w “Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania” oraz “Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Poznania na lata 2014 – 2025”. Prace projektowane powinny zakończyć się pod koniec 2017 r.