Naramowice lepiej skomunikowane z centrum. Miasto wprowadza usprawnienia komunikacyjne

Mieszkańcy Naramowic będą mieli do dyspozycji więcej linii autobusowych, do centrum dojadą też rowerem miejskim. Zmiany na skrzyżowaniu ulic Naramowicka/Lechicka poprawią z kolei sytuację kierowców.

Miasto wprowadza usprawnienia komunikacyjne, które ułatwią życie mieszkańcom zakorkowanych Naramowic. Już od 1 sierpnia (poniedziałek) kursują autobusy linii nr 47, która w okresie wakacyjnym była zwykle zawieszona.

Autobusy jeżdżą według podstawowego rozkładu jazdy, czyli: w dni robocze w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Kursy na linii 47 odbywają się co 15 minut, na trasie: Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny – Boranta – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego – Chwaliszewo.

W roku szkolnym, gdy ruch jest dużo większy, mieszkańcy Naramowic zyskają nowe połączenie autobusowe z Piątkowem. Z początkiem września uruchomiona zostanie nowa linia nr 44, którą dojadą do przystanku PST przy Kurpińskiego.

Autobusy kursować będą w dni robocze w godzinach szczytu, co 30 minut, naprzemiennie z pojazdami funkcjonującej już linii nr 46. Trasa linii nr 44 prowadzić będzie od przystanku Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny, ulicami Boranta, Naramowicką, Łużycką i Stoińskiego do Kurpińskiego.

Mieszkańcy naramowickich osiedli będą mogli do trasy PST dotrzeć nie tylko autobusem, ale też rowerem. Planowana jest budowa trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Łużyckiej i Stoińskiego. Zmienione zostaną też lokalizacje stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego tak, by osoby, które nie posiadają własnego jednośladu, też mogły skorzystać z tej formy transportu.

Nieznacznie zmienią swą lokalizację stacje i zwiększą liczbę stojaków stacje UAM Wydział  Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz UAM Pływalnia.

– Planowana jest także budowa trasy pieszo-rowerowej wzdłuż Łużyckiej i Stoińskiego  oraz uzupełnienie brakującego ciągu rowerowego między ulicami Abrahama i Murawą – zapowiada Wojciech Makowski, oficer rowerowy Poznania.

Miasto ma też doraźny pomysł dla zmotoryzowanych. W zmniejszeniu korków na Naramowickiej ma pomóc planowane wydłużenie pasa do lewostrętu na skrzyżowaniu z Lechicką.

– Dłuższy pas ruchu sprawi, że samochody kierujące się w Lechicką nie powinny blokować pojazdów poruszających się na wprost, w kierunku centrum – tłumaczy Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

Projektem kluczowym dla rozwiązania problemów komunikacyjnych mieszkańców Naramowic pozostaje budowa linii tramwajowej. Prace związane z tą inwestycją idą zgodnie z planem. Do końca roku ma być gotowa dokumentacja niezbędna do uzyskania decyzji środowiskowych dla pierwszego etapu przedsięwzięcia – od pętli tramwajowej na Wilczaku do Naramowic.

Do końca roku w Centrum Unijnych Projektów Transportowych zostanie złożony wniosek o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 6.1 “Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.