Śluza rowerowa jest wydzieloną powierzchnią jezdni o szerokości minimum jednego pasa jezdni, która znajduje się pomiędzy skrzyżowaniem a linią zatrzymania, której nie mogą przekraczać kierowcy samochodów. Dzięki temu, kierowcy samochodów zobowiązani są do ustąpienia pierwszeństwa rowerzystom, którzy mogą opuścić skrzyżowanie jako pierwsi. W przypadku ul. Jarachowskiego, dojeżdżający do skrzyżowania od ul. Winklera i ul. Górczyńskiej rowerzyści mogą jechać na wprost lub w ul. Palacza.
Kontrapas na ul. Jarochowskiego powstał na odcinku ul. Wilnklera i ul. Palacza. Dzięki jego powstaniu, rowerzyści mogą bezpiecznie jechać w obu kierunkach.
Udogodnienia w tym rejonie przygotowano także dla pieszych. Na skrzyżowaniu ulic Palacza i Jarochowskiego zastosowano system video-detekcjii, który wykrywa zbliżające się do skrzyżowania samochody. Dzięki temu, w przypadku mniejszego ruchu na jezdni, piesi krócej będą czekać na zielone światło. To jednak nie jedyny ukłon w ich stronę – wyznaczono także dodatkowe przejście dla pieszych z sygnalizacją przez ul. Palacza.
Całkowity koszt inwestycji wyniósł prawie 118 tysięcy złotych. Przy okazji, wykonano remonty cząstkowe chodników w tej okolicy, które kosztowały ponad 65 tysięcy złotych.