Na początku miesiąca, Państwowa Inspekcja Pracy zapowiedziała, że w każdą niedzielę i święto, które jest objęte zakazem wynikającym z ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta, w każdym powiecie na terenie Polski, będzie wyznaczony inspektor pracy pełniący w tym dniu dyżur.
Jego zadaniem będzie przyjmowanie zgłoszeń od konsumentów i pracowników, na temat przypadków łamania przepisów i prowadzenia handlu pomimo zakazu.
PIP wyjaśniła, że każdy zgłoszony przypadek będzie szczegółowo analizowany, ponieważ Inspekcja nie chce bezrefleksyjnie nakładać kar na odpowiedzialnych za łamanie zakazu.
Okręgowy Inspektorat Pracy w Poznaniu uruchomił specjalny numer telefonu dyżurnego, który czynny będzie jedynie w niedziele i święta objęte zakazem. Można tam zgłaszać placówki naruszające przepisy ustawy o ograniczeniu handlu.
Inspektorat podkreśla, że pod tym numerem nie będą przyjmowane ani rozważane inne sprawy.
Numer telefonu: 530 624 553, czynny będzie w godzinach 8:00-20:00.