Kulinarny pomysł Poznania na miejskie targowiska

Miasto Poznań wspólnie ze spółką Targowiska rozpoczyna promowanie lokalnych restauracji i namawia do zakupów na miejskich targowiskach, które krok po kroku będą zamieniały się w nowoczesne centra handlu produktami spożywczymi.

26 maja startuje kampania pod nazwą Jedzielnia.

Dzięki tej akcji chcemy przypomnieć mieszkańcom naszego miasta, że warto jest jeść dobrze, zdrowo, kolorowo i niebanalnie .Chcemy nie tylko przypomnieć, że na poznańskich rynkach można kupić doskonałe, regionalne i sezonowe produkty, ale także pokazać jakie cuda potrafią z nich wyczarować szefowie kuchni poznańskich restauracji.

mówi Patryk Pawełczak p.o. dyrektora Gabinetu Prezydenta Miasta Poznania

W ramach kampanii przez pół roku organizatorzy odwiedzać będą kolejno największe poznańskie targowiska, na których zawsze w sobotę, na specjalnym stoisku, lokalne restauracje zaprezentują potrawy przygotowywane na tę okazję.

– Kampania jest pomyślana tak, żeby wesprzeć integrację mieszkańców w ramach swoich dzielnic – dodaje Patryk Pawełczak. – Na rynkach będziemy pokazywali tylko ofertę restauracji z najbliższej okolicy. Mamy nadzieję, że możliwość zjedzenia oryginalnych potraw na targowisku spodoba się poznaniakom. Tym bardziej, że prosiliśmy restauratorów, by cena porcji nie przekraczała 10 zł, tak, by przychodząc z rodziną, można było spróbować kilku dań.

Oprócz oferty restauratorów podczas spotkań z szefami kuchni będzie można spróbować również dań przygotowywanych z regionalnych produktów: certyfikowanej białej parzonej wielkopolskiej, a w drugiej połowie roku – z gęsiny.

Pierwszym rynkiem, na którym zaprezentują się lokalne restauracje, będzie Plac Wielkopolski. Tu Jedzielnia ruszy 26 maja o godz. 09:00. W kolejnych miesiącach stoisko z pięcioma stanowiskami stanie na rynkach: Łazarskim, Jeżyckim, Wildeckim, na placu Bernardyńskim i powtórnie na pl. Wielkopolskim.

– Poznańskie targowiska w najbliższych latach bardzo się zmienią – tłumaczy Iwona Rafińska, prezes spółki Targowiska. – Przebudowę przechodzi rynek na Świcie, jeszcze w tym roku ruszy przebudowa Rynku Łazarskiego. Na swoją kolej czeka Rynek Jeżycki. Chcemy, by targowiska stały się miejscami, wokół których toczy się życie całych dzielnic. Poprzez kampanię Jedzielnia chcemy pokazać, że jest to możliwe.

Partnerem Jedzielni jest jedzeniowy duet MYTUJEMY. Magda i Mateusz będą starali się przenosić do internetu obrazy, smaki i zapachy towarzyszące kampanii.

– Jemy w poznańskich restauracjach od kilku lat, a te nie przestają nas zaskakiwać – mówią blogerzy z MYTUJEMY. – Bywamy oczarowani, rozanieleni, zdziwieni a czasem nawet zszokowani, ale często mamy poczucie, że wciąż jeszcze zbyt mało mieszkańców Poznania daje się porwać uczuciom, jakie towarzyszą dobremu jedzeniu. Poznań jest miastem doskonałych restauracji i bardzo chętnie uczestniczymy w przedsięwzięciach, które mają o tym przypominać – przede wszystkim jego mieszkańcom.

Jedzielnia będzie promowana przede wszystkim w obrębie poszczególnych dzielnic. Kolejne wydarzenia zapowiadać będą plakaty, a bieżące informacje (w tym kolejne terminy) dostępne są poprzez profile na portalach społecznościowych. Kampania oficjalnie rozpocznie się od publikacji spotu reklamowego, w którym udział wzięli przedstawiciele niemal 70 poznańskich lokali gastronomicznych.

Organizatorami kampanii Jedzielnia są Miasto Poznań oraz spółka Targowiska.